اعلام آمادگی یک نامزد دیگر برای افشای لیست اموالش

رضا نجابت سخنگوی ستاد خادم ملت با اشاره به ضرورت شفافیت مالی و دارایی کاندیداها نزد مردم و افکارعمومی، گفت: یکی از شعارهای مهم آقای رئیسی در انتخابات، بحث شفافیت است.این مسئله ابعاد مختلفی دارد که یکی از مصادیق آن شفافیت دارایی و اموال افراد مسئول در جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به لزوم اعلام دارایی و اموال مسئولان نظام اسلامی نزد افکارعمومی، افزود: باید برای افکارعمومی مشخص شود برخی افرادی که طی سال‌ها مسئولیت‌هایی را در نظام اسلامی داشتند  و اکنون از وضعیت زندگی مرفهی برخوردارند، این رفاه را از چه راهی کسب کردند؟ آیا شغل دیگری داشتند یا نه؟ در شغل‌های دولتی میزان دریافتی افراد مشخص است، اما اینکه به یک باره وزیری از چنان رفاهی برخوردار است که چندین شرکت و ملک دارد، باید بررسی شود که این امکانات از کجا به دست آمده است.

سخنگوی ستاد خادم ملت تصریح کرد:  پیشنهاد طرح این مسئله از سوی آقای قالیباف بود و آقای رئیسی ابایی از پیوستن به این پویش ندارد.

نجابت با بیان اینکه پرونده آقای رئیسی در حوزه اموال و دارایی‌های شخصی، مشخص، روشن و شفاف است، گفت: ایشان اگر لازم باشد پرونده خود را به اطلاع همگان خواهد رساند و اموال و دارایی‌های خود و نزدیکان‌شان را اعلام خواهد کرد.

وی گفت: اکثر کاندیداها کسانی هستند که در 37 سال گذشته مسئولیتی در کشور داشتند؛ بجاست این افراد اعلام کنند در این 37 سال اخیر در کنار مسئولیت‌های خود چه فعالیت‌هایی انجام می‌دادند و اکنون دارای چه ثروتی هستند.

نجابت از آمادگی حجت‌الاسلام رئیسی در مناظره آینده برای اعلام اموال و دارایی‌هایش خبر داد و گفت: آقای رئیسی آمادگی دارد اموال و دارایی‌های خود را با شفافیت و جزئیات  به اطلاع عموم برساند.