واکنش رهبری به تعداد واجدان شرایط در انتخابات امسال

متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده با عنوان «مهم‌ترین مسائل راهبردی سال جاری»به شرح ذیل است:

شناخت محیطی، به‌لحاظ نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدید، امری است ضروری که به تناسب نگاه راهبردی و عمیق به مولفه‌های رشد و پیشرفت کشور و جامعه اسلامی انقلابی، اثربخش و کارساز می‌باشد. در این میان سند چشم‌انداز، ارزش‌ها و آرمانها، نقشه راه و مسیر حرکت و نیز برنامه‌ریزی در راستای اهداف، بخشی از مولفه‌هایی است که ما را در فهم و تدوین و تشریح و تبیین مسائل راهبردی یاری می‌نماید.

حال با نیم‌نگاهی به واقعیتهای محیطی داخلی، منطقه‌ای و خارجی مرتبط با نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران، اساسی‌ترین و مهم‌ترین مسائل راهبردی تأثیرگذار در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اطلاعاتی و امنیتی سال جاری که باید همواره و پیوسته مورد توجه و دغدغه و برنامه‌ریزی مناسب در جهت کاهش تهدیدات و حداکثرسازی فرصت‌ها قرار داشته باشد، ذیلاً یادآور می‌شویم:

1.     اقتصاد مقاومتی (رکود، بیکاری، تولید ملی) با اهتمام ویژه نسبت به امر مبارزه با فساد و قاچاق

2.     انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا (مشارکت حداکثری، امنیت، سلامت، رقابت و انتخاب اصلح)

3.     انسجام و ثبات (ملی، اجتماعی و سیاسی) با تأکید بر سرمایه‌های اجتماعی و مبانی حاکمیت سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دینی و وحدت و انسجام ملی و منویات ولی امر مسلمین

4.     مسائل زیست‌محیطی (تنش آبی، ریزگردها، آلودگی هوا و...)

5.     فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی لجام گسیخته

6.     آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که بعضاً با ارزشهای دینی و انقلابی سازگاری نداشته و بلکه در تضاد با آرمانهای مردم و جامعه اسلامی می‌باشد

7.     برجام و مسائل پیش رو (بدعهدی شیطان بزرگ و تحریمها و توطئه‌های احتمالی جدید استکبار)

8.     نظام سلطه (سیاست‌های مثلث شوم انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا علیه جمهوری اسلامی)

9.     نظم منطقه‌ای (حوزه قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران و مسائل پیرامونی به‌ویژه راهبرد تشدید اختلاف بین مسلمین و امر مرموز شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی)

10.    تروریسم (تکفیری، قومی، فرقه‌ای و استیجاری) و خشونت و قتل و غارت در پوشش اسلام آمریکایی

11.    نفوذ بیگانگان (راهبردی و عملیاتی و...) در ابعاد مختلف نفوذ

12.    حقوق بشر و پرونده‌های به‌ناحق تشکیل شده در مجامع به‌اصطلاح حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران

انتخابات

مایه افتخار و غرور

همه شرایط به فضل الهی آماده است تا در 29 اردیبهشت ماه سال جاری، ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی باری دیگر جوهره انقلابی و سرزندگی خود را در اوج بصیرت، آگاهی و یکپارچگی به نمایش بگذارد. آنچه در این راستا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد پنج مولفه‌ای است که در فرآیند انتخاباتی در طراز ملت ایران تأثیرگذار می‌باشد.

«مشارکت، رقابت، امنیت، سلامت و در نهایت انتخابی آگاهانه و از سر بصیرت» که البته اگر همگان آنها را باور داشته و رعایت نمایند، عزت و غرور ملی را افزایش خواهد داد و باعث افتخار خاص و عام در کشور نیز خواهد بود.

از میان مؤلفه‌های پنجگانه، آنچه برای مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای‌ (مدظله‌العالی) از اهمیت بیشتری برخوردار است و همواره مورد تأکید و سفارش معظم له بوده است، حضور پرشور و حداکثری واجدان شرایط رأی دادن می‌باشد که البته از صندوقهای رأی، سنگری پرافتخار و غرورآفرین برای حمایت از نظام و جامعه اسلامی انقلابی می‌سازند.

در همین راستا وقتى وزیر محترم کشور گزارشى به محضرشان دادند مبنى بر آمار 55 میلیونى واجدان شرایط رأى، رهبرى عزیز انقلاب با امیدوارى فرمودند چه خوب مى‏‌شود در این انتخابات بیش از 50 میلیون مشارکت داشته باشیم.

حال اگر این مؤلفه اصلی و اساسی با رویکرد مصالح و منافع ملی مدنظر همه آحاد مردم به‌ویژه اربابان سیاست و حامیان و اعضاء ستادهای انتخاباتی در سراسر کشور قرار گیرد قطعاً اولاً امر رقابتها، در خور شأن نظام و ملت ایران، مسیر مطلوبی پیدا خواهد کرد به‌گونه‌ای که ضمن ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌ها به صورتی منطقی و ایجابی، از تنش، تخریب و بی‌انصافی نیز به دور خواهد بود که البته غرض اصلی از مشارکتهای عمومی در جامعه اسلامی، ولایی و انقلابی جز این نمی‌باشد و ثانیاً به برکت حضور پرشور مردم و وحدت و انسجام در بستر مشارکت حداکثری، موجی ایجاد خواهد کرد که نه تنها امر رقابتها و تبلیغات انتخاباتی بلکه امنیت و سلامت و حتی انتخاب اصلح هم، جهت مناسب و مطلوب خود را پیدا خواهد کرد.

لذا آنچه باید همگان در راستای منافع و مصالح ملی به جد رعایت نمایند، وحدت، همبستگی ملی و پرهیز از دو قطبی‌ها و یا چند قطبی‌های کاذب و افراطی است که گاهی باعث می‌شود با عبور از خطوط قرمز، زمینه سوءاستفاده برای دشمنان و بدخواهان و حتی ضدانقلاب فراهم گردد و البته در این صورت ممکن است فرصت افتخارآفرین و اقتداربخش انتخابات، خدای ناخواسته تبدیل گردد به تهدید و یا فتنه‌ای مرموز که مدنظر بدخواهان ملت ایران است.

از این روی ضرورت دارد مرز بین جریانهای سیاسی که اصول نظام و انقلاب را قبول دارند با جریانهای فرامرزی که همواره در تقابل با نظام و اراده ملت شریف ایران و به عبارتی در جبهه دشمنان ملت نقش بازی می‌کنند و اکنون نیز با استفاده از تجربه تلخ فتنه 88 در آستانه انتخابات، به امید ایجاد تنش و تخریب، فعال گردیده‌اند، به‌وضوح و روشنی تبیین و مشخص گردد چه آنکه مردم توقع دارند کسانی که مدعی پایبندی به نظام، انقلاب و مصالح ملی هستند، در میدان ضدانقلاب و دشمنان قسم‌خورده ملت ایران بازی نکنند و به عبارتی در جریان دو قطبی انقلاب و ضدانقلاب در اردوگاه ضدانقلاب و دشمنان تعریف نگردند.

اما یکی دیگر از موضوعات مهمی که هرگز نباید از آن غفلت کرد، مسائل منطقه و جهان اسلام و درگیری دو جبهه حق و باطل است که از طرفی مقاومت اسلامی و از طرفی دیگر جبهه کفر و الحاد و نفاق که با میدانداری آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی جریان دارد و لذا در مقطع تبلیغات و رقابتهای انتخاباتی همواره باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

چه بسا ورود به این حوزه باید به‌عنوان خط قرمزی تلقی گردد که برخی بدون اطلاع و یا خدای ناخواسته با انحرافات مرموز سیاسی در راستای اهداف شوم جبهه استکبار و ضدانقلاب نقش بازی نکنند. چنانکه در فتنه 88 متأسفانه به بهانه انتخابات، حریم‌ها دریده شد و بعضاً از خطوط قرمز نظام و ملت عبور کردند، اهالی فتنه‌ای که هرگز دل به کشور و امنیت جامعه نداشتند، یا متعرض اصل ولایت فقیه و تئوری نابی که برکاتی را برای ملت و کشور ایران همواره به دنبال داشته است شدند و یا شعار انحرافی نه لبنان نه غزه را سر دادند.

متأسفانه به دلیل خوب عمل نکردن برخی مسئولان امر و مواضع منفعلانه و مرتجعانه برخی دلدادگان به فرهنگ و سیاستهای غربی، امیدهایی در جهت ایجاد اختلاف و تنش و در نهایت به بنبست کشاندن نظام اسلامی در جبهه خصم تزریق گردیده است که علیرغم خدمات غیرقابل وصفی که نظام و انقلاب در طی حدود چهار دهه داشته است، اردوگاه دشمنان ملت ایران به‌ویژه گروهک‌های ملحد و منافق و ضدانقلابی که دستشان تا مرفق به خون هزاران نفر از مردم کوچه و بازار کشورمان آغشته است، اکنون به امیدی خیز برداشته‌اند تا شاید در انتخابات تأثیری بگذارند و البته برخی جریانهای سیاسی نیز از همین بسترها و فضاهای خارجی وابسته به جبهه استکبار، ضدانقلاب و القائات آنها، متأسفانه بهره‌برداری کرده و چه بسا حمایتهای خارجی را نیز برای خود امتیازی تلقی می‌نمایند.

این در حالی است که بزرگ معمار انقلاب اسلامی بارها می‌فرمودند یکی از معیارهای درست و یا نادرست عمل کردن شما، نوع مواجهه و برخورد دشمنان به‌ویژه شیطان بزرگ و عوامل وابسته به آنها نسبت به مواضع و عملکرد شما می‌باشد و لذا نباید در آستانه انتخابات، لااقل دو نکته اساسی و مهم را از نظر دور داشت:

1. این حقیقت را همگان باید بدانند و باور داشته باشند که کسی یا جریانی که خود را زیر چتر نظام اسلامی تعریف می‌نماید، نباید خرسند بشود از حمایتهای خارجی به‌ویژه از ناحیه دشمنان ملت ایران. نباید هرگز فراموش کرد که دشمن از هر موضوعی می‌خواهد برای دلسرد کردن مردم و یا سیاه نمایی و القاء ناکارآمدی نظام اسلامی و در نهایت پیشبرد اهداف مرموز و شوم خودش در جهت براندازی جمهوری اسلامی بهره بگیرد و اگر در مسئله مهمی همچون انتخابات با ذهنیت‌ها و امیدواری‌هایی که پیدا کرده است، ورود پیدا می‌کند، قطعاً فراتر از اشخاص و جریانها، به دنبال زدن ریشه اصل نظام هست و چه بهتر که این امر شوم را با کمک و همراهی برخی خواص بی‌بصیرت و جریانهای سطحی‌نگر داخلی به سرانجام برساند لذا باید هوشیارانه مسائل را رصد کرد و به‌سان همیشه با هوشمندی و اقتدار، دشمن دون را مأیوس نمود.

2. فارغ از جبهه بندی‌های سیاسی و سرگرم‌شدن به موضوعات تنش‌زا و حاشیه‌ای که خواست جریانهای معاند و فتنه‌گر می‌باشد، باید نیازها و ضرورتهای کشور و جامعه را مدنظر قرار داد، به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و آسیبهای اجتماعی. آنچه امروز مردم را در تنگنا قرار داده و به سختی انداخته است، متأسفانه مشکلات معیشتی و اقتصادی است که ناشی از بی‌تدبیری در حوزه تولید، اشتغال و خوب عمل نکردن به سیاستهای اقتصاد مقاومتی از طرفی و آسیبهای مرموز اجتماعی و فرهنگی از جهت دیگر است و این با وجود سرمایه‌های مادی و معنوی به‌ویژه نیروی انسانی قابل و تحصیل کرده‌ای که در کشور ما وجود دارد و از همه مهم‌تر، تمدن و فرهنگ اصیل اسلامی، نباید در جهت پیشرفت همه‌جانبه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دچار معضلات جدی باشیم. هرچند دشمنان قسم‌خورده ملت ایران بدون توجه به خدمات نظام در پیشرفتهای چشمگیر و خیره‌کننده‌ای که پس از پیروزی انقلاب در بخشهای مختلف به فضل الهی صورت گرفته است، همواره به‌دنبال سیاه نمایی و یا ترور شخصیتهای خدوم نظام و خالی کردن دل ملت و ایجاد شکاف بین آرمان‌ها و ارزشهای انقلاب و مردم هستند و البته از دشمن و ضدانقلاب جز این انتظار نمی‌رود.