تهران تهدید اصلی اسرائیل است

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت در حال حاضر، بشار اسد ،رئیس جمهور سوریه، یک راه حل درست برای ما محسوب می شود.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: دن هالوتز، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل، از بر سر قدرت ماندن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، حمایت کرد. این نخستین باری است که یک مقام نظامی اسرائیلی چنین سخنانی را بر زبان می آورد. هالوتز در نشستی با حضور موشه یعلون، وزیر دفاع (جنگ) سابق اسرائیل، گفت: «در حال حاضر، اسد راه حلی درست برای ما محسوب می‌شود.»

مقامات صهیونیست از جمله آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع جنگ رژیم صهونیستی، تاکنون خواستار برکناری اسد از قدرت شده بودند، اما به گفته هالوتز، تل‌آویو باید «اجازه دهد او کار خود را علیه گروه‌های تروریستی به اتمام برساند.»

او افزود: «روس‌ها یک عامل در برقراری ثبات در منطقه محسوب می‌شوند» با وجود تنش‌هایی که این کشور می تواند با اسرائیل ایجاد کند.

در همین حال، یعلون باز هم اظهارات ضدایرانی خود را تکرار کرد و مدعی شد: تهران از نظر جاه‌طلبی‌ها و ظرفیت‌ها هم برای ثبات خاورمیانه، هم برای اسرائیل «تهدید اصلی» محسوب شود.

یعلون گفت گروه داعش «ممکن است جاه طلبی‌هایی داشته باشد، اما قابلیت‌هایی در اختیار ندارد. از سوی دیگر، ‌ایران یک ابرقدرت منطقه‌ای محسوب می‌شود.»

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در ادامه، در اظهاراتی مضحک گفت: تهران «هر روز در حال نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است!»

یعلون بدون اشاره به کمک‌های رژیم صهیونیستی به تروریست‌ها در سوریه در ادامه اظهارات مضحک خود گفت: سیاست‌های دفاعی اسرائیل این است که در درگیری‌ها در کشورهای همسایه مداخله نکند و خطوط قرمز را حفظ کند!

وی در اظهاراتی مغرضانه مدعی شد: «ما نمی‌توانیم فاجعه‌ای را که در امتداد مرزهایمان در حال رخ دادن هستند، نادیده بگیریم، اما در عین حال در این درگیری‌ها مداخله نظامی نمی‌کنیم.»