میانگین سن کابینه میرسلیم

سید مصطفی آقا میرسلیم در خصوص معرفی اعضای کابینه  خود گفت: به احترام آرای نمایندگان مجلس شورای و ایجاد هماهنگی از میان اشخاصی که تاکنون از طریق دفاتر حزب شناسایی کرده و در آینده شناسایی می‌کنیم افرادی را  در موعد مقرر معرفی خواهیم کرد اما در حال حاضر از نام بردن آن‌ها معذور هستم .

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان در کابینه خود تصریح کرد: احترام به تجربه افراد و پیشکسوتان بسیار مهم است و ما برای این که بدانیم چه اشتباهاتی را مرتکب شده‌ایم باید اعضای هیئت وزیران شبانه روز خود را وقف جبران مافات و ساعات از دست رفته کنند که برای چنین کاری متوسط سنی کابینه نباید بیشتر از 50 سال باشد و افراد توانایی لازم را برای رسیدگی به مشکلات بدون احساس خستگی داشته باشند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره احتمال استفاده از اعضای خانواده، بستگان و نزدیکان خود در کابینه احتمالی آینده تأکید کرد: شرط اصلی این است فردی که انتخاب می‌شود شایستگی، دانش، تجربه و اخلاق داشته باشد و در مورد افرادی که انتخاب می‌شوند باید روی شایسته سالاری تأکید کرد و خویشاوندی و آشنایی را در نظر نگرفت.

وی همچنین در خصوص  تعامل میان قوا در نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌هایی در کشور وجود دارد که همه باید متناسب با استان‌ها و مزایای خدادادی شناسایی شوند و برای شکوفایی استعدادها اگر هماهنگی میان قوا شکل گیرد به طور تمام و کمال سعی می‌کنیم تا این مسیر را طی کرده و در راه دستیابی به چشم انداز نظام و بالا بردن نام مبارک جمهوری اسلامی تلاش کنیم .

میرسلیم درباره علت پدید آمدن اختلاف بین قوا یادآور شد: البته بنده ریشه اختلافات را در نفسانیات می‌دانم به این معنا که من خود باید به نفسم مسلط باشم و اگر مشکلی باقی ماند با همدلی برای آن چاره‌ای پیدا کنیم و حتماً به این نکته توجه داشته باشیم که کلام نافذ مقام معظم رهبری در این زمینه فصل الخطاب است.

این فعال سیاسی در خصوص حفظ روحیه انقلابی نیز خاطر نشان کرد: من شخصاً انقلابی بودم اما نه انقلابی پس از انقلاب و برای پیروزی و سربلندی نظام تلاش کردم امروز نیز اعتقاد و ارزش‌های انقلاب دارم و در مسیر احیای آن‌ها گام برخواهم داشت. و اگر مشکلی در کار سران قوا پدید آید این مشکل به همه بخش‌های کشور سرایت می‌کند از این رو باید از اختلاف پرهیز کرد .

میرسلیم تصریح کرد: در مسئله سبک زندگی توجه به مشکلات و رفع محرومیت را باید عملاً الگوی شایسته‌ای قرار دهیم تا بسیار سریع مشکلات قابل حل باشد

وی همچنین با اشاره به احتمال استفاده از نظرات منتقدان در دولت آینده خود اظهار داشت: کار کردن با منتقدان بسیار اهمیت دارد چرا بدون نقد مشفقانه نمی‌توان از راه درستی که می‌رویم مطمئن شد از این جهت باید گوش شنوا نسبت به انتقاد دلسوزانه داشته باشیم همچنین برای من اقلیتی که در انتخابات رأی نیاورده ارزش است و معتقدم با سرکوب  و تخطئه اقلیت نمی‌توان موفق شد.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر هستید میزان دارایی خود را اعلام کنید گفت: بنده پایبند قانون اساسی هستم و این اصل نیز اصول مترقی قانون است که باید دارایی خود را اعلام کرده و همه  وزرا نیز مکلف به انجام این کار هستند هر چند که آمادگی دارم زودتر از این و قبل از انتخابات نیز میزان دارایی خود را اعلام کرده و پایبندی خود به قانون را به صورت عملی اثبات کنم.

میرسلیم در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص ضرورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و چشم نداشتن به خارج از کشور تأکید کرد: هنگام تقدیم پیش نویس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چند کلید واژه مطرح شد که یکی از آن‌ها درون زایی و توجه به قابلیت‌های درونی کشور بود هر چند که کشور ما هیچ گاه منزوی نبوده و سعی کرده‌ایم  توجیه اقتصادی را مد نظر قرا دهیم مردم نیز بدانند که ما ابتدا به ظرفیت‌های داخلی مراجعه کرده اما در عین حال هر جایی که احساس کنیم کمک گرفتن از تجربیات دیگران می‌تواند ما را به دستاوردهای بهتری برساند این گونه مبادلات به لحاظ فنی و اقتصادی اشکالی ندارد.

وی همچنین درباره ارتباط با کشورهای اروپایی و سیاست خارجی دولت آینده گفت: قاعده کلی ما این است که با کشورهایی که در عمل رفتار ظالمانه نداشته‌اند تعامل داشته باشیم چرا که جمهوری اسلامی نمی‌تواند  سرسازش با ظلم داشته باشد بنابراین رژیمی که مبنای وجودی آن ظلم و طرد افراد بومی و غصب سرزمین‌های مقدس فلسطین است نمی‌تواند با ما همکاری و مناسبات داشته باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص راهبرد دولت خود  در برابر حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه اظهار داشت: مقاومت تلاشی است که ملت‌ها به خاطر تعدی که به فرهنگ و حقوق سرزمین آن‌ها شده است برای خود انتخاب کرده‌اند و ما تا زمانی که توطئه‌ها برقرار است خط مقاومت را حفظ خواهیم کرد.

میرسلیم در خصوص تحریم‌های احتمالی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها در طول 70 سال گذشته هر کاری که خواستند انجام دادند و از این موارد بسیار داشته‌ایم که از هیچ تحریمی علیه ما دریغ نکردند ولی ما  ضمن محکوم کردن رفتار خصمانه آن‌ها با روش‌های دیگری از طریق همکاری‌های دو جانبه با کشورهای دوست آن‌ها را رسوا می‌کنیم و خم به ابرو نمی‌آوریم چرا که معتقدیم تحمل کردن مرارت‌ها دشوار نیست.

وی درباره دو جمله تاریخ حضرت امام در خصوص آمریکا از جمله عبارت شیطان بزرگ، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند گفت: حضرت امام (ره) بسیار وصف خوبی از این دو واژه داشتند چرا که معتقدیم تا زمانی که شیطنت و توطئه آمریکا علیه ملت ایران وجود دارد این شعار ادامه خواهد داشت از نظر ما و امام بزرگوارمان آمریکا باید آدم بشود تا لیاقت شناخت جمهوری اسلامی را پیدا کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان این برنامه در پاسخ به سؤالی در خصوص پایبندی دولت احتمالی‌اش به سند برجام اظهار داشت: برجام از نظر ما یک نرمش قهرمانانه بود که دولت از خود نشان داد و موجب شد به یک توافق برسیم اما متأسفانه غربی‌ها و گروه 1+5 از پس تعهدات خود برنیامده و آمریکا تاکنون برخلاف برجام عمل کرده‌اند که اروپایی‌ها نیز به دلیل ترس از آمریکا نمی‌توانند در این زمینه اقدام کنند .

میرسلیم خاطر نشان کرد: ما با توجه به امضا شدن برجام تلاش می‌کنیم حق خود را احقاق کنیم چرا که از دیرباز گفته‌اند حق گرفتنی است اما بر این نکته تأکید داریم که برای فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف منتظر و معطل برجام نخواهیم ماند تا بتوانیم با استفاده از نیرو و ظرفیت‌های داخلی کشور ایرانی اسلامی را به پیشرفت برسانیم.