با این وضعیت دولت مشکلات حل نخواهد شد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع سران طوایف و نخبگان سیستان و بلوچستان سخنرانی کرد.

مهمترین محورهای این سخنرانی به شرح ذیل است:

*امروز در خطه‌ای از کشور عزیزمان هستیم که مرزبانان این کشور اجازه ندادند با گذشت ایام حتی یک وجب از خاک کشور مورد طمع قرار گیرد.

**با همه مشکلات اقتصادی و وضع کمبود در این منطقه مردم با دلی شاد و با انسجام جلوه ای از زندگی وحدت بخش را در برابر دوست و دشمن به تصویر کشیدند.

*ما ثروت های ملی چه در زیر زمین و چه روی زمین که نیروی فرهیخته است  کم نداریم اما شرایط فقر مطلق و بیکاری مردم را رنج می دهد.

*خانواده ای نیست که یک یا چند بیکار در آن وجود نداشته باشد؛ در این استان که زن و مرد اهل کار هستند اما شرایط کسب و کار وجود ندارد.

**تصور ما این است که شرایط کشور می تواند چیزی بیش از این باشد؛ مردم با تبعیض نمی سازند.



*مردم این موضوع را که شرایط ایجاد شده محصول بی تدبیری است قطعاً نمی پذیرند.

*می توان با مدیریت آب خاک و انرژی کاری که کرد که محصول متفاوتی بیرون بیاید.

*مردم باید در انتخابات به چیزی که می خواستند داشته باشند؛ نگاه کنند و ببینند اگر چیزی که می‌خواستند تحقق پیدا نکرد باید تجدید نظر کنند.

*دولتمردان باید درباره کارهای خود گزارش دهند اما اگر پرونده خالی بود و مردم دیدند مشکلات آنها پایان نیافته و بیستر شده است چطور انتظار دارند که مردم دوباره به آنها رای بدهند؟

**ضرورت ایجاب می کند که ما کشور را بیش از این چهار سال معطل نگذاریم.

*ما نماد خود را کارت ملی گذاشتیم تا بگوییم هیچ خط کشی میان هیچ قوم و زبان و جناح خاصی نیست و همه ظرفیت های کشور پای کار اداره کشور خواهند بود.

**قوم گرایی و و حزب گرایی کشور مارا به اینجا کشانده و مشکلات محصول همین تفکر است.

*دشمن هر ساعتی که احساس کند ملت ایران و کشور ما ضعیف شده همان لحظه به ما ضربه خواهد زد و انشاالله آن روز را نخواهند دید.

*خدا می داند که به هیچ وجه هوا و هوس ریاست جمهوری و این شغل را ندارم اما از روزی که به آستان قدس رفتم شاهد اشک چشم زنان و مردانی بودم که از فقر و بیکاری به امام رضا(ع) پناه آورده اند.

**با این وضعیتی که دولت دارد کار می کند مشکلات کشور حل نخواهد شد.

*آیا سرنوشت محتوم کشور این است که شرایط فساد و بیکاری را تحمل کند؟ ما می گوییم می توانیم شرایط را تغییر دهیم