دولت روحانی از عملکردش به مردم گزارش بدهد و عصبانی هم نباشد

حجت الاسلام  سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم شهرستان شهریار در پاسخ به شعارهای پی درپی و ابراز احساسات مردم این شهرستان گفت: خداوند توفیق دهد که بتوانم نوکری شما مردم عزیز را کنم.

وی با تقدیر از استقبال باشکوه مردم شهرستان شهریار از او، افزود: ابراز احساسات پاک به بنده به اعتبار هویت خدمتگذاری بنده به مردم است که من باید از این همه لطف تشکر کنم. تفاوت انتخابات ما با انتخابات دیگر کشورها، در آن است که کسی خود را عرضه می کند و کسی بر می گزیند هر دو باید بر اساس یک وظیفه عمل کند؛ رای مردم در کشور ما تشریفاتی نیست رای و تصمیم مردم آینده کشور را رقم می زند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتخابات آتی، اظهار داشت: سکان داری دستگاه اجرایی کشور مسئله بسیار مهمی است چرا که کشور ما به عنوان یک کشور ثروتمند با ذخایر و منابع بالا و دختران و پسران ارزشمندی که می‌توانند به کشور خدمت کنند، نباید با مشکلاتی فعلی مواجه باشد.

 

رئیسی با بیان اینکه اقتصاد ما افتخار آفرین نبوده است، تاکید کرد: اقتصاددانان، کارشناسان و دانشمندان، اقتصاد کنونی را در شان ملت ایران نمی‌دانند؛ قفلی که امروز به زندگی، معیشت و اقتصاد کشور زده شده با حضور مردم در صحنه باز شدنی است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بیکاری را مشکل گسترده و بزرگ ایران دانست و تاکید کرد: من می‌دانم که عده‌ای نمی‌توانند زندگی روزمره خود را بچرخانند و معتقدم دولت در قبال این افراد وظیفه دارد و دولت باید زندگی محرومین را از فقر نجات دهند.

وی افزود: امروز 18 میلیارد دلار به طور سالانه کالا به کشور قاچاق می‌شود و این رقم حداقلی است و برخی تا 30 میلیارد دلار هم می‌گویند؛ اگر دولت جلوی یقه سفیدها که قاچاقچی‌های بزرگ کشورند و جلوی 10 میلیارد قاچاق کالا گرفته شود به همین مقدار می‌توان یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.

رئیسی گفت: باید کشور و جوانان نشاط داشته باشند اما جوان بیکار خجلت زده از خانوداده چه نشاطی می‌تواند داشته باشد؛ باید واقع‌نگر باشیم و کلی‌گویی نکنیم. این خانومی که می‌گوید که زندگی من با شوهرم خوب است اما بیکاری زندگی ما را به بن بست رسانده است چطور می تواند نشاط داشته باشد. رفع مشکلات و دغدغه مردم اصالت دارد و بدون رفع مشکلات مردم نمی‌توان گفت مردم نشاط داشته باشند.

وی گفت: کشاورزان ما گرفتار بی‌تدبیری شده اند؛ یک‌بار محصولاتشان از زیادی فاسد می‌شود و یک‌بار هم از کمی.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره مسکن مهر نیز گفت: چرا امید مردم را از داشتن مسکن از بین بردید؟ دولت موظف است در هر سال 200 هزار مسکن در روستاها ایجاد کند؛ می گویید نمی‌شود؟ شما که نمی توانید چطور خودتان را در معرض رای مردم قرار می‌دهید؟

رئیسی تاکید کرد: برای قاچاق کالا راه‌های زیادی وجود دارد؛ اتحادیه صنفی، تولید کنندگان و فعالان تولیدی اگر کالای با کیفیت تولید کنند و دولت قاطعانه و واقعی از تولید دفاع کند، وضعیت تولید بهتر خواهد شد. کاهش صادرات و افزایش واردات از مشکلات اساسی تولید است که باید با مدیریت انقلابی و جهادی و دولتی که کار کند و تاجر نباشد، رفع شدنی است.

وی با انتقاد از تشکیک برخی کاندیداها در توانمندی ملت ایران، گفت: ما هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم و هم می‌توانیم که با همین منابع داخلی مشکلات کشور را حل کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات زنان روستایی و عشایر، افزود: باید مشکل بیمه زنان روستایی و عشایر رفع شود، باید مدیریت آب و خاک در روستاها  با نیاز سنجی درست رفع شود؛ این مشکلات با کمک بیگانگان حل شدنی نیست و تنها راهش همین مردم توانمد خودمان است.

وی با اینکه، قدرت نظام و دولت از مردم و هوشیاری مردم است، اظهار داشت: قدرت کشور باید در رفع مشکلات اقتصادی کشور به کار گرفته شود؛ ما مطمئن هستیم که با نقش دادن به مردم در بخش خصوصی و بخش تعاونی، می‌توان از تصدی‌گری دولت کم کرد؛ واگذاری‌ها به بخش خصوصی باید واقعی باشد نه اینکه خصولتی شود؛ بخش خصوصی باید با کمک و حمایت دولت توانمند و مقتدر شود.

 

رئیسی با اشاره به موانع ازدواج گفت: به آن دختر خانم عزیز می‌گویم چرا با این آقا پسر ازدواج نمی‌کنی؟ می‌گوید: کار ندارد؛ به آن یکی می‌گویم می‌گوید پول ندارم چون تسهیلات نمی تواند بگیرد؛ 500 هزار جوان در صف وام ازدواج هستند که اگر تنها 2 نفر بدهی‌شان را پس بدهند به همه این 500 هزار جوان می‌شود وام بدهند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: سیستم اداری و وزراتخانه‌ها را به طور کامل می شناسم و در زمان سازمان بازرسی کشور، همه این اشکلات را آسیب‌شناسی کردیم اما غصه می‌خورم از اینکه آسیب‌شناسی شد اما آسیب زدایی نشد.

وی گفت: در این ستادها و شوراها که رئیس جمهور، رئیس آن است، بسیار کمرنگ است  و در برخی شوراهای عالی رئیس جمهور بعضا یکی یا دو جلسه شرکت کرده که این کافی نیست. شواری قاچاق کالا، شورای عالی اداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر باید به طور جدی در دستور کار باشد.

رئیسی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: در این دو سه ماه آخر دولت، نوع افتتاح‌ها، نوع افزایش پرداخت‌ها، نوع رفتارها و کارهای دولت تبلیغ انتخاباتی است آقایان اگر در این چهار سال همانند این دو ماه کار می‌کردند که ما امروز مشکلات امروز را نداشتیم.

وی درباره ایرانیان خارج از کشور گفت: بسیاری از این عزیزان دل‌شان برای ایران و کشورشان می سوزد و می‌خواهند در کشورشان فعال باشند اما باید زمینه اشتغال و خدمت فراهم باشد؛ من بارها گفته‌ام عضو هیج حزبی یا گروهی نیستم؛ فرقی نمی‌کند اصلاح طلب یا اصولگرا هرکس که در خط امام (ره) باشد باید مورد استفاده قرار بگیرد چرا که این افراد مورد احترام هستند لذا من از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهم کرد و وارد این دعواهای سیاسی نخواهم شد چرا که مردم خسته شده‌اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: به جای گزارش عملکرد، رقیب هراسی می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند دیوار بکشند، ما دیوار بین حقوق مردم با چپاول‌گران خواهیم  کشید. دولت مستقر باید گزارش کار به مردم بدهد و بگوید که این کارها را کرده‌ایم و این کارها نیمه تمام مانده است اما آقایان چون به وعده‌ها عمل نکرده‌اند، رقیب هراسی می‌کنند.

وی گفت: می‌گویند ما می‌خواهیم مردم را به عقب برگردانیم، نه بازگشت به گذشته و نه تحمل وضع موجود، بلکه تغییر به نفع مردم. حضور بنده در این عرصه برای هوس یاست جمهوری نیست؛ من آمده‌ام اشک بر دیدگان بیکار و خانواده‌ای دیده نشود، آمده‌ام جوانان نسل سوم و چهارم از فساد اداری رنج نبرد آمده‌ام که مشکلات کشور را با کمک مردم رفع کنم.

رئیسی با بیان اینکه تصور آقایان این است که با توهین، عقب نشینی می‌ کنم، نه اصلاً عقب‌نشینی نخواهم کرد، تاکید کرد: دولت مستقر گزارش به مردم دهد و عصبانی نباشد. به مردم درباره وعده‌های چهار سال پیش خود گزارش دهد ما در این کشور و در این نظام معقتدیم مردم ما عاقل هستند. آقایان به عقل مردم توهین نکنند مردم ما با عقل خودشان تصمیم می‌گیرند.