مجریان و ناظران انتخابات باید به مُر قانون عمل کنند
حجت الاسلام صدیقی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) درباره اهمیت انتخابات گفت: حضور ما در صحنه سیاسی و سرنوشت کشور مظهر ایمان ما به خداست. 
 
وی افزود: پیش از انقلاب در کشور ما اسلام سیاست، جهاد و فرهنگ و اسلام بازار به صحنه نیامده بود، اما با انقلاب ما همه ساله پای صندوق‌های رای اعلام می‌کنیم که سکولار باطل است.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه جدایی دین از سیاست بی محتوا و جهنمی است، تصریح کرد: دین می‌خواهد که ما نسبت به امور مسلمانان اهتمام داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه ما باید در سرنوشت خود و جامعه ایفای نقش کنیم، تاکید کرد: من می‌توانم در نحوه مدیریت کشور تاثیر گذار باشم من نوعی منظور است. عمل به مر قانون برای نامزدها و مجریان و ناظران و برگزار کنندگان مهم است.
 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به مسئله انتخابات اظهار داشت: انتخابات حضور ما در صحنه سیاسی کشور و در صحنه سرنوشت ملت است که مظهر ایمان به خدا است.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ما بر اساس اعتقاد به خدا به پای صندوق‌های رأی می‌رویم، افزود: حضور ما در پای صندوق‌های رأی به دلیل دستور ولایت فقیه و مرجعیت است. مادامی که انقلاب نشده بود و ما در صحنه نقش نداشتیم اقتصاد، فرهنگ، سیاست، جهاد به صحنه نیامده بود.

 

وی ادامه داد: ما در پای صندوق‌های رأی اعلام می‌کنیم که سکولار باطل است و جدایی دین از سیاست جهنمی است.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه همه علاقه دارند که جنگ نباشد و صلح و امنیت در جهان حاکم باشد، گفت: صلح انفعالی ظالم پرور است و ظالم زمینه ظلم پیدا می‌کند. همه انسان‌ها تشنه زندگی امن هستند و در زندگی امن عدالت وجود دارد که در فطرت آحاد بشر این تشنگی نهفته است .

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: منظور از اینکه می‌گوییم لایق باشیم این است که تدبیر امور را برعهده گرفته و حکومت صالحان را برپا کنیم، در مقابل اسلام افراطی و تفریطی اسلام ناب محمدی است و خداوند وعده داده که دین داعشی جمع شود.

 وی افزود: توصیه اول من همانطور که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند عمل به مر قانون است و مجریان و ناظران انتخابات باید به مر قانون عمل کنند.
 
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه کسانی که علاقه دارند سکان کشور را بدست بگیرند باید به مر قانون عمل کنند، افزود: آیا رئیس جمهور قانون شکن آبرو دارد و یا اینکه از همان اول اعتبار از او سلب می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه  تهران با اشاره به اینکه ترویج گفتمان و تقویت مستضعفان حائز اهمیت است، تصریح کرد: اولویت نظام جمهوری اسلامی همانا رسیدن به قشر آسیب‌پذیر جامعه و نجات کسانی است که با فقر دست و پا می‌زنند و همه فرصت‌ها بر اساس تبعیض‌ها و اختلاف طبقاتی از آنان سلب شده است.

وی با بیان اینکه ما با سیل گرفتارها، فقرا، بیکارها مواجه‌ایم گفت: نامزدها گفتمان کمک به مستضعفان را اجرایی کنند.

حجت الاسلام صدیقی اضافه کرد: توجه به استقرار ملی، عظمت، سربلندی و اقتدار ملت مهم است زیرا جمهوری اسلامی 10 سال تمام پنجه در پنجه قدرت‌های غرب و شرق انداخته جنگ را با پیروزی پشت سر گذاشته بنابراین اگر کسی این مردم را از شرق و غرب بترساند با روحیه انقلاب، آرمان‌ها فاصله می‌گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه این ملت عزیز و سرافرازند، یادآور شد: نباید این ملت را تحقیر کرد و دشمن را بزرگ نشان داد، ما پیرو امامی هستیم که فرمود آمریکا را زیر پا له می‌کنیم.

وی ا ضافه کرد: باید توجه داشت که حیات ملی سیاسی و فرهنگی ما به اقتدار ما است، ما زنده به اقتداریم و با اقتدار به قدرت‌های بزرگ فائق آمدیم و در برابر آن‌ها ایستادیم بنابراین روزی که این اقتدار را از ما بگیرند آن روز، روز نابودی ما است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با کشورهای دسته چندم که با دلار‌های کذایی کودتا می‌کنند فرق دارد، اینجا مملکت امام زمان، شهیدان و اهل بیت است و از قدرت روحی و جهادی برخوردار است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه نباید به گسل‌های قومی، زبانی، فرقه‌ای دامن زد و گروه‌هایی را تحریک کرد، گفت: این خلاف مبانی امنیت است ما تجربه خوبی از همه اقوام اعم از آذربایجان و بلوچستان داریم، مردم بلوچستان همیشه کنار ما بودند و همه با هم برادرند.

وی اضافه کرد: شرق کشور مبتلا به فقر است و قاچاق مواد مخدر آنجا بیداد می‌کند ما باید فقر را برطرف کنیم.

آیت‌الله صدیقی تأکید کرد: آرامش و امنیت برای مردم مهم است کسانی که باعث شوند که آرامش مردم سلب شود محارب هستند. از نامزدها توقع داریم که اخلاق را رعایت کنند هر نامزدی وقتی حرف می‌زند فکر نکند مثل کبک است و سرش را در برف کرده و کسی او را نمی‌بیند حرف‌های ما بازتاب آخرتی، سیاسی و اجتماعی دارد انسان تا حرف نزده حرف در اختیار اوست وقتی که حرفی را می‌زند دیگر نمی تواند کاری را انجام دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: همه نامزدها باید اخلاق را رعایت کنند و با یکدیگر با احترام سخن بگویند.

وی با بیان اینکه باید خدا را در نظر بگیریم و جامعه را به چالش نکشیم و بین ملت چالش ایجاد نکنیم، تأکید کرد: از مردم توقع داریم که توجه کافی به موضوع ریاست جمهوری و انتخابات داشته باشند ریاست جمهوری امانت است بیت‌المال است و فرهنگ و سرنوشت کشور و قراردادها، سرمایه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را در اختیار‌ آن‌ها قرار می‌دهیم دلتان برای کشور و استقلالتان بسوزد و سراغ افرادی بروید که در برابر اجانب قدرت دارند و برای چند روز ریاست کشور را به تاراج نمی‌گذارند.

آیت‌الله صدیقی افزود: مسئله سند 2030 به صورت پنهانی در آموزش و پرورش پذیرفته شد و مقام معظم رهبری به این مسئله انتقاد کردند و فرمودند که نباید اجرا شود ما فرهنگ مستقل، فقه، اسلام و اخلاق داریم که چند کشور فاسد نباید به آموزش و پرورش برنامه بدهند چرا گذاشتند کار به اینجا برسد که مقام معظم رهبری اعتراض کند موضوع 2030 یک هشدار و عبرت است که همه باید بیدار شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه گویا حماس عقب‌نشینی کرده و به فکر رسمیت شناختن دشمن غاصب و جاعل است گفت: چنین رژیمی که نامشروع است و کودکان را کشته نباید پذیرفته شود.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین زیر بار این موضوع نخواهد رفت، تأکید کرد: حزب الله این مسئله را نپذیرفته است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه بحرین همچنان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را در محاصره دارد، گفت: مردم به پا خواسته، غیور، مؤمن با حضور ایثارگرانه خودشان برای چندمین بار محاکمه جعلی وی را به عقب انداختند، نمی‌دانم دولت بحرین چه زمانی می‌خواهد بیدار شود، این عربستان همچنان کودک می‌کشد و دنیا تماشا می‌کند جهان عرب کنفرانس اسلامی اسلام را به چه صورتی قبول دارند و همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: در سال 88 یک عده‌ای نادانی کردند و امنیت مملکت را به بازی گرفتند اما با دیوار مستحکم مردم برخورد کردند نیروهای امنیتی ما مکلف‌اند که امنیت را تأمین کنند سربازان گمنام امام زمان (عج) سالیان سال است زیر پرچم ولایت برای تأمین امنیت کشور تلاش می‌کنند.