آخرین تلاش های دولت روحانی در مقابل دولت مردم

 مناظره سوم نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسید و همانطور که پیش بینی هم می‌شد، دولت با تمام توان و عقبه خود برای حمله به دولت مردم و منتقدانش، وارد عرصه شد. کاملاً این مقوله به ذهن متبادر می‌شد که دولت روحانی تمام توانش را جمع کرده تا حرف‌های طرف مقابلش را خنثی کند. این آخرین نفس‌ها و تلاش‌هایی بود که آنها برای مقابله با دولت مردم انجام می‌دادند و همان طور که پیشتر هم گفته شده بود، دست آنها از ادعاهای مختلف خالی بود.

اما دولت مردم در مناظره سوم با تمام قوا و دست پر به میدان آمد و کاری کرد کارستان. محمدباقر قالیباف با ارائه اسناد معتبر نشان داد که رئیس دولت یازدهم و معاون اولش نیز نجومی بگیرند و با تمام وجود، پای ادعاهایش ایستاد. او لیست اموالش را در برابر دوربین‌ها، مقابل دیدگان مردم قرار داد و اجازه هرگونه تلاش مذبوحانه را از آنها گرفت.

محمد باقر قالیباف فساد نزدیکان و اطرافیان دولت یازدهم را به آنها نمایاند و این ادعا را مطرح کرد که دولت روحانی از پاسخگویی به فساد درونی خودش ناتوان است.

دولت نیز هر چه تلاش کرد، نتوانست بر ادعاهای مطرح شده پاسخی گوید و در نهایت هم به ادعاهای بی سند تمسک کرد. شاید بتوان موارد زیر را شاه بیت‌های محمد باقر قالیباف در مناظره سوم اعلام کرد.

 شما در همین هفته گذشته دیدید وزیری که کار فرهنگ انجام می‌دهد، واردات غیرقانونی انجام می‌دهد. بعد با این شرایط می‌توانید از قاچاق پیشگیری کنند؟! پیشگیری از قاچاق در ابتدا وظیفه شماست (وظیفه دولت است.)

 نکاتی در اینجا توسط آقای جهانگیری در این موضوع مطرح شد که دروغ آشکار است؛ به وقتش باید حتماً به این موضوع رسیدگی شود. گفتند 2 هزار و 200 میلیارد دزدی در املاک نجومی اتفاق اقتاده است. این موضوع باید ثابت شود چون این یک تهمت بزرگ در حضور مردم است و این حق برای بنده وجود دارد.

 آقای جهانگیری شما از این دولت وقتی که وزیر بودید، همین زمینی که الان در آن هستید در ونک و در منطقه 3 تهران، آمدید 385 متر مربع زمین را متری 140 هزار تومان گرفتید. بعد ما املاک نجومی داریم، ما به کارگران رفتگر دادیم، آن هم براساس ضوابط و مقررات قانونی.

 می‌بینیم هر روز بیکاری در حال افزایش است و کارخانجات ما در حال تعطیل شدن هستند و چند 10 هزار کارخانه تعطیل شدند و روند تعطیلی آنها چه کوچک و چه بزرگ، ادامه دارد. به نظر شما، برنامه ششم که ما را مکلف کرده بیش از یک میلیون شغل در سال ایجاد کنیم، چگونه واقعاً می‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ به نظر شما این اشکال واقعاً ریشه در بحران مدیریت اداره کشور ندارد که ما نمی‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم؟

 گفته شد باید یک سایتی طراحی کنیم هم برای محرومان و هم برای آنهایی که واقعاً دنبال کارند و هم برای آنهایی که می‌توانند کارآفرین باشند؛‌ البته بگذریم از اینکه با شکایت آقای روحانی سایت کارانه ما فیلتر شد و سایت خودشان با نام کارورزی را بالا آوردند؛ این موارد مهم نیست، مهم این است که ما به سمت آن جوان بیکاری برویم که بیاید و مشغول به کار شود و قبل از آن هم بتوانیم 250 هزار تومان به او بدهیم، تا روزی که سر کار برود.

 جناب آقای روحانی! جنابعالی می‌فرمایید هر کسی هست با او برخورد شود، خوب اولین برخورد را خود شما انجام دهید. شما که مطلع هستید که بستگان شما در کنار شما امروز در حوزه‌های مالی، اقتصادی و بانکی چه می‌کنند. بنده مطمئنم شما (آقای روحانی)‌ مطلع هستید، چرا برخورد نمی‌کنید؛ چون خود شما هم از این رانت استفاده می‌کنید. وقتی استفاده کردید قطعاً دیگر نمی‌توانید برخورد کنید.