درخواست انتخاباتی اساتید دانشگاه‌های کشور از مردم

جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای ابراز امیدواری کردند که ملت ایران در روز انتخابات به تغییر وضع موجود با هدف بهبود شرایط اقتصادی رأی دهند.

متن بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور در این زمینه به این شرح است:

هموطنان عزیز ایرانیان سرافراز

با سلام به شما مردم مؤمن و فرهیخته ایران اسلامی

همانطور که می‌دانید کشور عزیزمان در آستانه یک انتخابات سرنوشت‌ساز قرار گرفته است.

مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری به خوبی نشان می‌دهد که مسئله انتخابات در این دوره آوردگاه دو تفکر شده است:

یکی تفکر جریان غرب‌گرا که مبتنی بر پذیرش سلطه و برتری‌جویی آمریکا و هضم شدن در هاضمه نظام مسلط جهانی و دیگری تفکر امام راحل و مقام  معظم رهبری برپایه اسلام ناب محمدی که مبتنی بر نفی ذلت و سلطه‌پذیری و اتکا به خود با شعار «ما می‌توانیم» می‌باشد.

محصول تفکر اول که در 4 سال اخیر بیش از هر زمان دیگری خودنمایی کرد گسترش فساد اقتصادی، واردات بی‌رویه و کنترل نشده محصولات خارجی، کاهش شتاب علمی، افزایش گسترده دانش‌آموختگان بیکار و سیل مهاجرت نخبگان، تعطیلی تدریجی مراکز تولیدی در کشور و نگاه به دست بیگانگان به جای اتکا به توان داخلی است.

جالب است که علی‌رغم امتیازات فراوانی که در این 4 سال قبل از این نگاه به دشمن داده شد چیز قابل توجهی عاید کشور نشد اما ماحصل تفکر امام و رهبری، خودباوری، اتکا به توانمندی دانشمندان و ظرفیت نخبگان کشور در حل مشکلات از جمله مشکلات تولید و اشتغال و معضلات اقتصادی، مبارزه با فساد و قاچاق کالا، اعتماد به مردم و صادق بودن با آنها، محرم دانستن مردم و توجه به توسعه آموزش و پژوهش در کشور می‌باشد.

ما اساتید دانشگاه‌های کشور باور داریم که تنها راه حل مشکلات کشور، تغییر وضع موجود با هدف بهبود شرایط اقتصادی براساس دانش، توسعه اشتغال و مبارزه بی‌امان با فساد است که ضامن عزت و پیشرفت کشور خواهد شد.

اطمینان داریم شما ملت عزیز و جوانان برومند این سرزمین، عزت و اقتدار ملی برپایه علم و دانش را برمی‌گزینید و در انتخابات آتی به این تفکر رأی خواهید داد.