اثبات تخلف در مدرک برادر رئیس‌جمهور

سیدجواد ابطحی عضو کمیته سه نفره بررسی مدرک برادر رئیس‌جمهور و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس مدارک و مستندات، تخلف محرز در مدرک حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور اثبات شده است، گفت: از دولتی که ادعا شد برخی با معدل کمتر، بورسیه شده‌اند و آبروی سه هزار نفر را برد که پس از مدتی مشخص شد هیچ تخلفی صورت نگرفته است، انتظار می‌رود که با چنین تخلف محرزی برخورد کند.

وی افزود: معدل حسین فریدون به دانشگاه 17 اعلام شده در حالی‌که معدل واقعی او 13 بوده است و حالا سازمان سنجش می‌گوید این معدل بر اساس خوداظهاری مطرح شده و دانشگاه باید دروغ در اعلام معدل را بررسی می‌کرد.

ابطحی ادامه داد: کمیته سه نفره بررسی مدرک برادر رئیس‌جمهور تخلف در مدرک را اثبات‌شده می‌داند ولی آقای قمی به عنوان رئیس این کمیته اجازه نداد تا مسئله پیش از انتخابات در جلسه علنی مجلس مطرح شود، زیرا دوستان عقیده دارند مطرح شدن این مسئله پیش از انتخابات به روحانی ضربه می‌زند، زمانی که روحانی بحث «ما ادراک بورسیه» را مطرح کرد، مگر به سه هزار نفر ضربه نخورد؟

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس ماده 36 آیین‌نامه داخلی مجلس برای رسیدگی به این پرونده در مجلس، 10 روز فرصت است، درحالی‌که این 10 روز حتی از دو ماه هم بیشتر شده و باید مسئله به صورت علنی در مجلس گزارش شود، اما دوستان اصلاح‌طلب با این مسئله مخالفت می‌کنند.

وی افزود: مگر حسن روحانی در مناظرات نگفت با متخلف حتی اگر از نزدیکانش باشد، برخورد می‌کند؟ چرا با مسئله تخلف در مدرک حسین فریدون برخورد نمی‌شود؟ آیا می‌شود به دروغ معدل را چند نمره بالاتر اعلام کرد و در دانشگاه پذیرفته شد؟ حسین فریدون حتی یک سال پس از آزمونش در دانشگاه پذیرفته شده است، درحالی‌که گروه درسی دانشگاه به‌صورت مکتوب با این مسئله مخالفت کرده بود، ولی از دستگاه‌های مختلف برای پذیرش وی در دانشگاه فشار وارد شد.

ابطحی گفت: ما باید مدارک خود را به نمایندگان مجلس ارائه دهیم، ولی آقای قمی می‌گوید طرح مسئله را به بعد از انتخابات موکول کنید، درحالی‌که هیأت‌رئیسه مجلس باید در رابطه با این تأخیر در ارائه گزارش پرونده توضیح بخواهد، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز اعلام کرده است که این پرونده نباید معطل بماند.

عضو کمیته سه نفره بررسی مدرک برادر رئیس‌جمهور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: اگر قرار است با تخلفی برخورد شود، ضعیف و قوی یا فقیر و غنی ندارد و هر فردی از هر جناحی که تخلف کرده باشد باید رسیدگی شود، ولی برخی تلاش می‌کنند که مسئله حسین فریدون پیش از انتخابات در مجلس مطرح نشود.