ایرانی‌ها به دنبال افزایش نفوذ از خلیج فارس تا دریای مدیترانه هستند

 «دور گلد»، مدیرکل پیشین وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز مدعی شد: ایران به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از این مقام صهیونیست پرسید: در 34 سال گذشته اوضاع تغییر کرده است. در سال 1978 ارتش‌های عربی، اسرائیل را تهدید می‌کردند. حالا شما شاهد تهدیدات متفاوتی برای اسرائیل هستید. آیا شما در دیدار آتی ترامپ به اسرائیل با وی درباره این موضوع صحبت خواهید کرد؟

«دور گلد» در پاسخ گفت: البته هیچ فردی نمی‌تواند این موضوع را تضمین کند که خاورمیانه در پنج، ده و یا پانزده سال آتی چه وضعی خواهد داشت. هر فردی که وانمود کند که می‌تواند این پیش‌بینی را داشته باشد، اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

وی با مطرح کردن ادعاهایی علیه کشورمان افزود: آنچه که بهار عربی به ما آموخت این بود که آنچه که دیروز فرض می‌کردیم وجود دارد، فردا می‌تواند وجود نداشته باشد. بنابراین اسرائیل نیاز دارد که از خود در برابر تمامی احتمالات حفاظت کند. ایرانی‌ها هم اکنون به دنبال افزایش نفوذ خود از خلیج فارس تا دریای مدیترانه هستند. آنها به دنبال افزایش نفوذ خود در عراق، سوریه و لبنان هستند.

خبرنگار پرسید: با توجه به سفر آتی رئیس جمهور ترامپ (به فلسطین اشغالی)، او گفته است که به دنبال رسیدن به توافق (بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها) است. توافق به عقب‌نشینی دو طرف از مواضعشان نیازمند است. آیا اسرائیلی‌ها طرحی در نظر دارند که بر سر میز مذاکره مطرح کنند که متفاوت باشد و به منزله انگیزه‌ای برای توافق باشد؟

مدیرکل پیشین وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: پیش از آنکه درباره عقب‌نشینی اسرائیل صحبت کنیم اجازه بدهید ما از خود یک سوال اساسی را بپرسیم. آیا ما توانسته‌ایم موارد مورد اختلاف بین دو طرف را از بین ببریم و این شکاف‌ها را پر کنیم. بسیاری از ما برای بیش از 15 سال در مذاکرات حضور داشته‌ایم. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که توافق نهایی باید تمامی مسائل از جمله بیت المقدس (قدس اشغالی)، موضوع امنیت، مرزها را در بر بگیرد که هم اکنون این مسائل مطرح نیستند. ما باید در این رابطه اقدام کنیم.