برای رسیدن به نقطه مطلوب مسیر زیادی وجود دارد

حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در جمع مردم خرم‌آباد اظهار داشت: درود و سلام من بر همه خطه‌های لر‌نشین ایران، سلام و درود بر مردان غیور و قهرمان لرستان، مردم بلند و بزرگوار و فهیم خرم‌آباد و جای‌جای استان و خطه سرسبز زاگرس مرکزی لرستان؛ مردم خرم‌آباد من باز هم در دفعات گذشته خدمت شما رسیدم و شما را دیدم اما امروز شور دیگری را در شما می‌بینم.

وی افزود: شما آمده‌اید بگوئید که می‌خواهید روحانی باز خدمتگذار شما باشد، افتخار من خدمت به مردم ایران و لرستان عزیز است، ما راهی را انتخاب کرده‌ایم به نام اتحاد و وحدت ملت بزرگ ایران، ملت صددرصدی ایران، ما می‌خواهیم همه جناح‌ها، همه گروه‌ها و همه حامیان اصولگرا، اصلاح‌طلب، معتدل، اقوام و مظاهر در کنار هم به‌عنوان ایرانی متعهد باشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: راهی که چهار سال پیش رفتیم؛ آرامش، ایستادگی، اتحاد، وحدت، و آرامش کشور را برای پیشرفت و حرکت به‌سوی تعالی آماده کرده‌ایم. مردم؛ ما راه و مسیر درست و صحیح را انتخاب کرده‌ایم، امروز روز مشارکت عمومی مردم ایران است؛ حق بزرگ مردم، حق مشارکت و حضور پای صندوق آرا برای ساختن ایران سربلند و پرآوازه است.

وی تصریح کرد: مردم من از شما می‌پرسم امروز آرامش در جامعه بیشتر است یا در سال 91؟ آیا بازار کالا در سال 91 آرام‌تر بود یا امروز؟ آیا قیمت اجناس در سال 91 ساعتی بالا می‌رفت یا امروز؟ آیا امروز احساس آرامش بیشتر نمی‌کنیم؟ مردم ما هنوز مشکلات فراوانی داریم اما اگر به عقب نگاه کنیم آیا بسیاری از مجتمع‌های کشاورزی، صنعتی و دام‌پروری شما که سال 91 تعطیل بود، برخی راه‌اندازی نشده است؟

وی اظهار داشت: آیا امروز کشاورزی بهتری نداریم؟ امروز هم به برکت آسمان و هم به برکت لطف خدا و به برکت باران، ایثار و تلاش کشاورزان و هم در سایه برنامه‌ای که برای آبیاری مدرن در این استان اجرا شد، 12 هزار هکتار آبیاری مدرن در این سال‌ها اجرا و 3 سد بزرگ افتتاح شد و یک سد بزرگ نیز در حال آبگیری و افتتاح است.

روحانی افزود: کارخانه‌های زیادی راه‌اندازی شد و بازهم راه‌اندازی می‌شود، مردم من از شما می‌پرسم در لرستان 320 روستا گاز داشتند که در طول 3.5 سال 720 روستا گازرسانی شد، آیا گازرسانی به روستاها در طول این چند سال چند برابر نشده و آب‌رسانی به روستاها بیشتر نشده و وضع روستاها بهتر نشده است؟ با این‌وجود تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز راه زیادی در پیش داریم و هنوز روستاهای فراوانی گازرسانی و آب‌رسانی نشده است.

وی عنوان کرد: هنوز مانده خطوط ارتباط به روستاهای دیگر برسد و راه‌های روستایی آبادتر شود، آیا وضع بهداشت و درمان در این سه سال و نیم بهتر نشده است؟ آیا بیمه درمانی برای همه مردم مقرر نشده؟ درعین‌حال هنوز ما راه درازی در پیش داریم تا مردم بتوانند از همه ابزار سلامت و درمان در سراسر کشور استفاده کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: ما می‌خواهیم برای تحول و پیشرفت ایران و حرکت جوانان، آزادی جوانان، اشتغال جوانان، رفع معضل بیکاری قدم‌های جدی‌تری برداریم. ما با این مردم تصمیم گرفتیم بعد رفتیم بودجه تهیه کردیم و با همکاری مردم آمدیم کارخانه‌ها و مزارع را ساختیم و امروز می‌خواهیم با خرسندی افتتاح کنیم.

وی بیان کرد: مردم عزیز و بزرگوار، می‌گویند چرا حقوق محرومان را پارسال تصمیم گرفتید اضافه کنید و امسال برای مددجویان، بازنشستگان و محرومان اولین قدم را برداشتید؟ مردم ما در تحریم بودیم. بازار نفت ما را عربستان گرفته بود. مردم چاه‌های نفت ما را قفل‌زده بودند، ‌راه تجارت را بسته بودند؛ ما ناچار بودیم اول راه را باز کنیم و تحریم را برداریم و بتوانیم نفت بیشتری تولید کنیم و به‌فروش برسانیم.

روحانی تصریح کرد: امروز که پول نفت ما یک مقدار بیشتر شده، تصمیم گرفتیم این پول را به محرومان بدهیم، حال آن‌ها چه می‌گویند، می‌گویند تحریم ادامه می‌داشت و می‌یافت تا کاسبان تحریم حبیب‌هایشان پول‌دارتر می‌شد. ما می‌گویم باید قدرت مالی کشور بیشتر و بیشتر شود و نخستین قدمی که برداشته می‌شود، این است که زندگی محرومان بهبود یابد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: من با شما مردم ایران و مردم لرستان قول می‌دهم که تا پایان دولت دوازدهم فقر مطلق در ایران برای همیشه رخت برببندد. مردم عزیز ایران من از ابتدای ‌دولت یازدهم هرچه به شما گفتم و تعهد دادم پای تعهد خودم ایستادم امروز هم اگر چیزی میگویم پای تعهد خودم خواهم ایستاد.

وی بیان کرد: من مشکلات این کشور را می‌شناسم، در سال‌های فراوان پیچ‌وخم این کشور را دیده‌ام و می‌دانیم چگونه باید در برابر این مشکلات راه‌حل‌های عملی و واقعی را پیش روی مردم ایران بگذاریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: من به شما وعده دادم به‌جای اینکه سالانه 6 میلیون تن  گندم از خارج وارد کنیم، در گندم خودکفا خواهیم شد، من به وعده خودم عمل کردم. ما در بحث گندم و محصولات دیگر در مسیر خودکفایی حرکت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم، من به شما گفتم برای مسئله آب بیشترین سرمایه‌گذاری را در ایران انجام خواهم داد و انجام دادم، مشکل آب کشور یک‌ساله به وجود نیامده تا یک‌ساله حل شود، اما بدانید قدم‌هایی که در زمینهٔ آب در این سه‌ساله برداشته‌شده، بیش از 8 سال گذشته در این کشور بوده است.

روحانی با بیان اینکه در 5200 روستا آب‌رسانی انجام‌شده است، گفت: ما آنچه وعده دادیم به‌دنبال اجرای آن هستیم. ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم که بگوییم راه پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد، ما در اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم آزادی و پرنده آزادی را به پرواز درخواهیم آورد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما در اینجا جمع شده‌ایم که بگوئیم اصلاحات منزوی نخواهد شد، اعتدال منزوی نخواهد شد، ما با اصولگرایان با برادری، همکاری و مهربانی رفتار خواهیم کرد. ما در اینجا جمع شده‌ایم تا بگوئیم مخالف هم حق دارد حرف بزند، منتقدان هم می‌توانند با صدای بلند ندای خود را به گوش مردمان برسانند.

وی با بیان اینکه من همان‌طور که در شعار این انتخابات گفته‌ام نخستین کلام آزادی است، دومین کلام امنیت واقعی در جامعه، سومین کلام آرامش و کلام چهارم پیشرفت ایران عزیز است، اظهار داشت: مردم بدانید روز جمعه، روز سرنوشت ایران عزیز است، فکر نکنید برای چهار سال تصمیم می‌گیرید گاهی تصمیم چهار سال آثارش برای 40 سال در کشور باقی می‌ماند.

روحانی تصریح کرد: مردم عزیز و بزرگوار لرستان بدانید باید همه پای صندوق آرا حضور پیدا کنند، اگر همه پای صندوق آرا رفتیم گره‌های کشور گشوده خواهد شد؛ شما تردید نکنید ما به سمت قرن آینده در حال حرکت هستیم، ما به‌‌سمت سال 1400 که قرن پانزدهم است، حرکت می‌کنیم که باید کشور را برای پیشرفت شایسته قرن آینده آماده کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: روحانی به فدای مردم ایران و لرستان، همه ما به فدای ایران و اسلام، همه ما به فدای راه مولایمان علی، ما راهمان را ادامه می‌دهیم؛ ما با امید مسیرمان را طی خواهیم کرد. جوان‌های ما شغل پایدار می‌خواهد، جوانان ما درآمد کافی می‌خواهند.

روحانی اظهار داشت: کشور ما نیاز به راه‌اندازی تولید دارد، لرستان باید مرکز کشاورزی و صنعت و مرکز معادن ایران باشد؛ در دولت دوازدهم باید همه معادن این استان شکوفا و از خام‌فروشی جلوگیری شود تا این استان شاهد تحول بزرگ باشد.

وی افزود: مردم عزیز و بزرگوار لرستان، ما باید شرایط را برای کار، تولید، کشاورزی نوین، صادرات و گردشگری آماده کنیم؛ هر روستای شما می‌تواند در کنار کشاورزی و صنایع‌دستی با گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی متحول شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: ما راه را برای توسعه گردشگری ایران آماده خواهیم کرد؛ جوانان عزیز پیام این دولت را به همه روستائیان برسانید، آن‌ها که می‌گویند اگر این دولت ادامه پیدا کند یارانه‌ها قطع می‌شود، دروغ می‌گویند.

وی بیان کرد: یارانه ادامه می‌یابد ولی تنها یارانه کافی نیست بلکه با توسعه بیمه درمانی برای مردم، با توسعه نظام اجتماعی برای مردم، با بالا بردن مستمری همه مددجویان، با توسعه سبدهای کالای غذایی، با افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان می‌توان اقدام کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: ما اگر دست‌به‌دست هم دهیم همه‌جا پیروز خواهیم بود، همه باهم بر آزادی، تدبیر و اعتدال سلام کنیم؛ بر تدبیر، امید، رحمت و رحمانی، اشتغال، آزادی، امنیت و بر پیشرفت سلام، بر بلند آوازی لرستان، بر مردم لرستان، بر اندیشمندان لرستان و بر شهیدان لرستان سلام؛ مردم دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اعتدال و دوباره امید.