تکذیب مداخله نظامی ایران در یمن

بهرام قاسمی در مصاحبه با پایگاه العربی الجدید گفت: ایران آماده گفت‎وگوی دوجانبه با عربستان در صورت توقف اظهارات و سیاست‎های ضد ایرانی این کشور است.

وی با اشاره به اینکه ما خواستار تداوم مشکلات با کشورهای همجوار نیستیم اظهار داشت: سیاست خارجی ایران بر اساس مناسبات سازنده با دیگر کشورهاست؛کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز جزئی از این معادله هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عربستان در حمله به یمن مرتکب اشتباه بزرگی شد تصریح کرد: تجاوز به یمن برای ایران غیرقابل قبول است.

قاسمی تاکید کرد: ایران هیچ مداخله نظامی در یمن ندارد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به پیچیده بودن اوضاع سوریه گفت: موضع ایران از آغاز مشخص بود و امروز نیز آن را تکرار می‎کنیم؛ سرنوشت سوری‎ها به دست خودشان تعیین می‎شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه بازیگران در بحران سوریه متعدد هستند اظهار داشت: پرونده سوریه پیچیده است و تنها مربوط به یک کشور نمی‎شود.

قاسمی همچنین مناسبات تهران و مسکو را مهم خواند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اینکه ایران از طریق کانال‎های دیپلماتیک موضوع حادثه میرجاوه را پیگیری کرد تصریح کرد: در صورت عدم همکاری پاکستان برای همکاری با تهران در زمینه برقراری امنیت در مرزهای دو کشور، ایران ناچار خواهد شد که تدابیر دیگری را اتخاذ کند.