واکنش ایثارگران به سخنان روحانی

شورای عالی انجمن های ایثارگران طی بیانیه ای سخنان رئیس جمهور را تکذیب کرد که متن آن بدین شرح است:

بیانیه شورای عالی انجمن های ایثارگران

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَکُونُواْ مَعَ الصَّادِقِینَ (توبه - 119)

ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا بترسید و با راستگویان باشید.

ملت شریف ایران و ایثارگران سرافراز:

آقای روحانی در مناظره سوم با ترفند فریب در سخنانی به گونه ای عنوان کرد که از سال 76 تا 96 مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران توسط دولت ایشان پرداخت شده است.

ایشان بیان داشت: به ایثارگران و خانواده‌های شهدا وعده دادم که در این دولت مطالبات باقی‌ مانده خانواده‌های ایثارگران از سال 76 تا 96 را پیگیری کنم، ما این مقدار را پرداخت کردیم، ملت ایران عهدم با شما راستگویی، صداقت و کار است.

شورای عالی انجمن های ایثارگران به منظور تنویر افکار عمومی و پیگیری و تماسهای مکرر ایثارگران مبنی بر شفاف سازی در باره این ادعای کذب و غیر واقع به اطلاع می رساند:

1- در دولت گذشته محاسبه مطالبات خانواده شهدا و آزادگان انجام و تمهیداتی از قبیل واگذاری سهام نیروگاه دماوند و . . . برای این امرتخصیص یافته بود که دولت آقای روحانی با موج سواری بر مصوبات دولت قبل، نسبت به اجرای مسئله دار مصوبات دولت گذشته اقدام کرد.

2-در دولت آقای روحانی نیروگاه دماوند که واگذاری سهام آن بابت مطالبات در دولت قبل به تصویب رسیده بود با ترفندهای خاص از ید ایثارگران خارج و به جریانات همسو به قیمت ناچیز واگذار شد و موجب تضیع حقوق ایثارگران گردید.

3- مطالبات اخیر خانواده شهدا از بابت پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی شهدا همواره با تاخیر پرداخت شده است بطوریکه ارزش آن در زمان پرداخت به شدت نسبت به زمان مطالبه کاهش داشته است. علاوه برآن بخشی از این مطالبات در دوره دولت ایشان ایجاد شده است.

4- بخش عمده ای از مطالبات ایثارگران با فروش اموال آنان تامین شده است در حالیکه این مطالبات در تعهد بودجه عمومی و سنواتی است و نباید با فروش اموال ایثارگران صورت می گرفت ، به عبارتی از یک جیب آنان خارج و به جیب دیگرآنان واریز و نامش را پرداخت مطالبات گذاشت.

5- در طول این مدت مطالبات معوق جانبازان و آزادگان مشمول حالت اشتغال، حاصل از پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی آنان که مبلغ کلانی می باشد به هیچ وجه حتی ریالی از آن پرداخت نشده است و آنان همچنان پیگیر و در انتظار دریافت مطالبات به حق خود می باشند.

6- اگر ادعای آقای روحانی درست باشد مجلس شورای اسلامی در بند الف ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی دولت را موظف نمی کرد کلیه مطالبات معوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران(جانبازان و آزادگان) اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل حداکثر در دو سال اول اجرای قانون برنامه مطابق بودجه سنواتی تأمین و توسط بنیاد پرداخت نماید.

آقای روحانی سعی کنید همانگونه که خودتان گفته اید به عهدتان که راستگویی و صداقت است پایبند باشید و برای در دست گرفتن قدرت بر موج ادعاهای خلاف واقع به منظور فریب افکار عمومی سوار نشوید.

شورای عالی انجمن های ایثارگران

24 اردیبشهت 96