نامزد ریاست جمهوری استعفایش را تکذیب کرد

مصطفی هاشمی طباء در نشست خبری گفت: بنده اعلام کردم به آقای روحانی رای می‌دهم چون ایشان را برای ادامه حرکت کشور اصلح می دانم و اگر بتوانم ایده هایم را در اختیارشان قرار می‌دهم تا براساس تشخیص در مجموعه مدیریتی کشور دنبال کند.

وی در مورد دلیل انصراف ندادنش در انتخابات تصریح کرد: برخی به من گفته اند که انصراف بده، اما من انصراف نمی دهم چون معتقدم انصراف به معنای دست برداشتن از ایده ها و نظرات است. انصراف یعنی اینکه از ایده هایم صرف نظر کرده باشم که اینطور نیست. البته اگر دیگران با من تماس بگیرند و در مورد رای دادن نظرخواهی کنند به آنها می گویم که به آقای روحانی رای دهند تا ایده و فکر او کشور را به سرو سامان وقاعی برساند.

هاشمی ابراز امیواری کرد که تداوم دولت روحانی بتواند کشور را به شرایط مطلوب تری برساند.

hین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به تحلیلی از برنامه های تلویزیونی نامزدهای انتخابات پرداخت و گفت: آنچه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون مطرح کردند را می توان در سه قسمت مختلف ارزیابی کرد. بخش اول کسانی هستند که خود را به اصولگرایی نسبت داده و می گویند اصولگرا هستند، اما همه دیدند که چقدر در مسائل سیاه نمایی کردند. اگر در فیلم هایی که از آنها منتشر شد شخصیت‌ها از فیلم پاک شود این فیلم درست مثل آن است که عناصر ضد انقلاب تهیه کرده اند چون پر از سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران است. حال اینکه این مناطق مربوط به دوران 38 سال نظام جمهوری اسلامی است که 10 سال آن تحت رهبری ما و بقیه تحت رهبری مقام معظم رهبری بوده است. آنها انگار متوجه نیستند که چگونه دارند در رسانه عمومی سیاه نمایی می کنند.

هاشمی طباء افزود: این سیاه نمایی ها با نشان دادن فقر،‌ اسارت، بیچارگی و ذلت مردم است که اگر در کنار عیب ها پیشرفت ها را هم نشان می دادند، قابل قبول بود اما اینکه از ابتدا تا آخر تمامی فیلم را به بیکاری و بدختی اختصاص دهند گویی در تمام کشور این شرایط حاکم است البته که ما معتقدیم نباید حتی یک نفر محتاج نیز در کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: سیاه نمایی دیگر درباره اشخاص است چون اطلاعاتی از نحوه قانونگذاری، اداره و امکانات دولتی ندارند، فکر می کنند دولت هم مثل بخش خصوصی می تواند منابعی را به هر شکل که می تواند تامین کند و به همین دلیل به وعده های فریبنده متوسل می شوند. آنها قول هایی دادند که وقتی می پرسی چطور می خواهند این قول ها را عملیاتی کنند پاسخی نمی دهند و تنها سوال می پرسند که این شگردی برای پاسخ ندادن به سوال است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد پرداخت یارانه نیز گفت: در همان زمان که یارانه 45 هزار تومانی داده شد، تورم ناشی از آن چیزی حدود حداقل 26 درصد بود بدان معنا که اگر کسی در آن زمان یک میلیون حقوق می گرفت، 26 درصد از ارزش پولش کم می شد. اقتصاد این نیست که بگوییم فقط این کار را انجام می دهیم و پشتوانه و برنامه آن مشخص نباشد. متاسفانه کسانی که به نام اصولگرایی در این وادی قدم گذاشته اند با این رویکرد به سیاه نمایی و وعده های فریب دهنده می پردازند.