واکنش سلیمی‌نمین به کناره گیری قالیباف از انتخابات

عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی اصولگرا و مدیر دفتر مطالعات تاریخ معاصر با اشاره به اقدام قالیباف مبنی بر کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی به نفع حجت‌الاسلام رئیسی، اظهار داشت:  آقای قالیباف پیش از رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده بود در صورتی که کاندیدای دیگری از جبهه انقلاب در صحنه باشد که اقبال عمومی بیشتری داشته باشد، قطعا به نفع او کنار می‌رود.

وی افزود: امروز شاهد بودیم آقای قالیباف به عهد خود وفا کرد و نشان داد سیاست‌مداری پایبند به اصول است، حال آنکه  این نکته برای سیاست‌مداران امری شایسته و نادر است که در راه پایبندی به اصول اخلاقی‌شان حتی از رسیدن به قدرت چشم‌پوشی کند.

مدیر دفتر مطالعات تاریخ معاصر با اشاره به بازخوردهای احتمالی کناره‌گیری قالیباف به نفع رئیسی، اظهار داشت: این اقدام قالیباف باعث افزایش محبوبیت او در بین طرفدارانش می‌شود؛  همچنین این اقدام  موجب این خواهد شد تبلیغاتی که جناح مقابل برای  ایجاد سردرگمی میان حامیان جبهه انقلاب در روز انتخابات می‌کند، خنثی شود.

سلیمی‌نمین خاطرنشان کرد: در سال 92 ما شاهد بودیم که جناح مقابل با القای این ادعا که نامزدهای اصولگرا همگی تشنه قدرت هستند و هیچ یک به نفع پیروزی جبهه انقلاب از صحنه انتخابات کنار نمی‌کشند، باعث ایجاد چند دستگی میان طرفداران این جبهه شد که نتیجه‌ای جز شکست جبهه انفلاب در انتخابات نداشت.