با شعار "به عقب بر نمیگردیم" مشکل حل نمی شود

 سعید جلیلی در جمع حامیان حجت الاسلام رییسی در بشاگرد گفت: امیر المومنین می فرمایند «اخذ الله علی العلما الا یقاروا علی کظه الظالم و لا سغب المظلوم» خداوند از علما عهد گرفته است که در برابر شکم بارگی ستمگران و گرسنگی مظلومان بی تفاوت نباشیم. همه در برابر گرسنگی مظلومان و شکم بارگی مترفین مسئولیت دارند.

وی افزود: کسی که در نظام اسلامی مسئول می شود نباید شبانه روز بشناسد بلکه باید به دنبال کمک به مردم و محرومین باشد.

جلیلی ادامه داد: در هر انتخاباتی باید دید آیا مسئولان در جهت رفع محرومیت و توجه به مستضعفین عمل کرده اند یا نه؟ و باید عملکرد آنها را با شاخص های اصلی سنجید.

وی گفت: باید دید کسانی که ۴ سال قبل وعده دادند بوسیله لبخند زدن به دشمن می توانند مشکلات را حل کنند موفق شدند یا خیر؟

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: امروز قبل از اینکه به بشاگرد برسم در طول مسیر دیدم بواسطه ساخت هزاران خانه روستایی در دولت قبل،   تقریبا اثری از کپرنشینی باقی نمانده، آیا در این ۴ سال هم این کار انجام شد و خانه ای برای روستاییان ساختند؟

جلیلی گفت: قرار بود قیمت بنزین و گازوییل و آب و برق گران شود به شرطی که یارانه مردم نیز افزوده شود اما در این مدت قیمت همه اینها گران تر شد ولی مبلغ یارانه ها همان است! علاوه بر آن یارانه بخشهایی از مردم نیز حذف شد و در واقع دولت درآمد بیشتری کسب کرد اما مشخص نیست این پولها کجا رفته است؟

وی افزود: وقتی این مباحث مطرح می شود عصبانی می شوند. چرا ناراحت می شوید؟ اگر حرفمان غلط است منطقی بگویید چرا غلط است ولی چرا از طرح آمار و ارقام عصبانی میشوید؟

جلیلی گفت: اتفاقا آن کسی که امروز دارد به عقب بر می گردد شما هستید! با یک شعار "به عقب بر نمیگردیم" مشکل حل نمی شود؛ امروز اگر مشکل بیکاری و رکود اقتصادی بیشتر شده یعنی رو به جلو رفته اید؟

وی در پایان گفت: اگر معتقدیم برادر عزیزمان آقای رییسی اصلح است به خاطر این است که این فرمایش امیرالمومنین علیه السلام در گوشش هست که نباید نسبت به گرسنگی مظلومان و شکمبارگی مترفین بی تفاوت بود.