همه‌چیز مردم را به "برجام" متصل می‌کنند/ بین چپاول‌گران حقوق مردم و مردم "دیوار" می‌کشم

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجتماع عظیم مردم بوشهر گفت: سلام و درود بر سلحشوران غیور تنگستان و مردان و زنانی که با غیرت و بصیرت اجازه ندادند یک وجب از خاک وطن مورد تعرض و اشغال دشمن قرار بگیرد، سلام بر افتخار آفرینانِ مقابل انگلیسی‌ها و کفر جهانی که از خود ایستادگی و غیرت و دشمن شناسی و دشمن ستیزی نشان دادند.

وی ادامه داد: امروز با وجود افتخار آفرینی و نیروهای متراکم انسانی حق نیست که مردم دچار مشکل معیشت و آسیب های اجتماعی و مبتلا به مجموعه ای ناکارآمد در کشور باشند.

*دور کننده سایه جنگ از کشور حضور سلحشورانه مردم است

رئیسی با بیان اینکه رمز پشیمانی دشمن و دور کننده سایه جنگ از کشور حضور سلحشورانه مردم است، اظهارداشت: چرا جوانان باید دغدغه شغل داشته باشند و در هر خانه چند بیکار باشد؟

رئیسی با تاکید بر اینکه اگر تولید در کشور رونق داشته باشد بیکار نخواهیم داشت تصریح کرد: دلیل تعطیلی کارخانه ها، کمبود نقدینگی عنوان می شود. آیا واقعاً مشکل کشور نقدینگی و کمبود منابع است؟ قاچاق کالا برای تولید مضر است اما آیا منظور کانتینر است یا کوله بری که به دلیل نیاز این کار را انجام می دهد؟ امروز قاچاق کالا سازمان یافته و با کانتینر انجام می شود نه با ته لنجی که به دلیل نیاز انجام می شود.

* ما دیوار بلند بین چپاولگران و حقوق مردم خواهیم کشید

وی با طرح این سوال که چرا وقتی حرف از قاچاق کالا می شود بحث به سمت کوله بری و ته لنجی می رود؟ گفت: چرا پانصد هزار نفر باید پشت صف دریافت وام ازدواج بمانند. یازده میلیون جوان آماده ازدواج داریم. ایجاد سامانه اطلاعاتی جامع می تواند واردات و صادرات را کنترل کند. عده ای با دریافت پانصد هزار میلیارد تومان حق مردم را ضایع کردند. وقتی می گوییم چرا بیکاری است آقایان می گویند شما می خواهید دیوار بکشید. بلی ما دیواری بلند بین چپاولگران و حقوق مردم خواهیم کشید.

*چرا دو درصد از فروش نفت سهم استان‌های نفت خیزی مانند بوشهر نمی شود؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید برای رفع بیکاری اقتصاد دریا را فعال کنیم. شما مردم باید اقتصاد دریا را فعال کنید تا بیکاری نباشید. بوشهر از بهترین مراکز تولید خرما است و با صنایع تبدیلی می توان شغل و ارزش افزوده ایجاد کرد.

*واردات از چین در این دولت دوبرابر شده است

رئیسی گفت: جناب آقای روحانی مگر به مردم نگفتید چرا کشور بازار کالای چینی است؟ آیا آمار کاهش یافته است؟ در این دولت واردات از چین دو برابر شده است.

*احیای ظرفیت پایین دستی پتروشیمی می تواند اشتغال را افزایش دهد

وی اظهار داشت: احیای ظرفیت پایین دستی پتروشیمی می تواند اشتغال را افزایش دهد. چرا می گویید نمی توان یک میلیون شغل ایجاد کرد؟

در ابتدای این دیدار بیانیه روحانیت استان بوشهر در حمایت از سید ابراهیم رئیسی در مصلی بوشهر قرائت شد.