رسانه‌های ضد انقلاب به ائتلاف رئیسی-قالیباف چه واکنشی نشان دادند؟

در شرایطی که کمتر از سه روز تا نواخته شدن زنگ انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری زمان باقی است، دکتر محمدباقر قالیباف به نفع جبهه مردمی نیروهای انقلاب انصراف خود را اعلام کرد. شوک خبری انصراف قالیباف علاوه بر فضای داخلی انتخابات، تأثیر خود را در رسانه‌های ضد انقلاب نیز نشان داد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

اعتراف به پیروزی احتمالی اصولگرایان

پیش از انصراف دکتر قالیباف به نفع جبهه نیروهای انقلاب، رسانه‌های معاند با استناد به نظرسنجی‌های اخیر از پیروزی احتمالی اصولگرایان سخن گفتند تا جایی که برخی رسانه‌های معاند اعلام کردند که خطر نزدیک است. برخی از این رسانه‌ها با توجه به رأی بیش از پنجاه درصدی اصولگرایان در نظرسنجی‌ها نوشتند: اگر اصولگراها عطای قدرت رو به حزبشون ببخشن تو مرحله اول رئیس جمهور می‌شوند.

http://www.afkarnews.ir/

 

نگرانی از سرعت رشد آرای حجت الاسلام رئیسی و کاهش معنادار سبد رأی روحانی دغدغه دیگر این رسانه بوده است. نمود عینی این مساله نحوه استقبال مردم اصفهان از آقایان رئیسی و روحانی بود که جمعیتی دو برابر حامیان روحانی به استقبال حجت الاسلام رئیسی آمدند.

http://www.afkarnews.ir/

 

 

سردرگمی ضدانقلاب از رشد سبد رأی رئیسی

در شرایطی که رسانه‌های معاند از قالیباف به عنوان نامزد اصلی اصولگرایان یاد می‌کردند، تمرکز اصلی خود را مصروف تخریب وی کردند، هر چند حجت الاسلام رئیسی نیز از این هجمه ضد انقلاب بی نصیب نبود. با این وجود رسانه مذکور نتوانستند تحلیل کنند که چرا علی رغم هجمه سنگین دولتی‌ها و رقیب هراسی سبد رأی آقای رئیسی رشد چشمگیری داشته است.

http://www.afkarnews.ir/

 

برخی رسانه‌های ضد انقلاب در اقدامی مضحک با تکرار ادعاهای نامزدهای دولتی، استقبال پرشور مردم اصفهان از آقای رئیسی را به دلایل از جمله آوردن جمعیت از سایر نقاط کشور نسبت می‌دهند، هر چند که خود به این مهم اعتراف می‌کنند که جمعیتی بیشتر از حامیان دولت، حضور پیدا کرده‌اند.

اتهام نامزد پوششی بودن به قالیباف

رسانه‌های ضد انقلاب تا پیش از اعلام انصراف دکتر قالیباف، با این تحلیل که وی نامزد اصلی اصولگرایان است حجم وسیعی از اقدامات رسانه‌ای علیه انجام دادند، اما اکنون با اعلام انصراف وی، از شهردار تهران به عنوان نامزد پوششی آقای رئیسی یاد می‌کنند. این در حالی است که اصولگرایان بر خلاف دولتی‌ها از ابتدا از عنوان نامزد پوششی استفاده نکرده و جهت معرفی نامزد نهایی بنا را بر نظرسنجی‌ها قرار داده بودند.

http://www.afkarnews.ir/

http://www.afkarnews.ir/

 

 غافلگیری رسانه‌های معاند از انصراف قالیباف

قطعاً انصراف آقای قالیباف نه تنها برای رقبای دولتی وی بلکه برای بسیاری از رسانه‌های ضد انقلاب نیز غافلگیر کننده بود که شاهد این مساله نحوه مواجه خبری رسانه‌های معاند با اظهارات قالیباف بود. در این میان برخی همچون تحلیلگران بی بی سی فارسی تلاش کردند تا این اقدام را حاصل زدوبندهای پشت پرده سیاست نشان دهند، در صورتی که پیشتر جبهه نیروهای انقلاب سازوکار خود را برای معرفی نامزد نهایی رسماً اعلام کرده بود.

http://www.afkarnews.ir/

 

 رقیب هراسی ضدانقلاب از پیروزی رئیسی

پس مشخص شدن نامزد اصلی اصولگرایان و با افزایش احتمال پیروزی کاندیدای جمنا، رسانه‌های ضدانقلاب با تمرکز برای تخریب چهره حجت الاسلام رئیسی، بیش از گذشته از تکنیک رقیب هراسی استفاده می‌کنند.

برخی از این شبکه‌های اجتماعی منتسب به ضدانقلاب تلاش دارند تا از طنز برای ترسیم تصویری موحش از نامزد اصولگرایان استفاده نمایند؛ اقدامی که در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است.

در این میان برخی رسانه‌های معاند با استفاده از اظهارات حسن روحانی علیه رقبایش، بر چاشنی اظهارات رقیب هراسانه وی می‌افزایند؛ نمونه از آن اتهام روحانی به رقبا برای تبدیل ایران به ونزوئلای دیگر است.

تلاش برای جذب آرای قالیباف به سود روحانی

برنامه‌های شبکه ضد انقلاب از این واقعیت حکایت دارد که رسانه‌های مذکور در چند روز باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، تلاش می‌کنند در قالب برنامه‌های مختلف آرای قالیباف را به سبد روحانی جلب نمایند.

http://www.afkarnews.ir/

 

عبور روحانی از خط قرمزهای نظام

در این میان حسن روحانی که علائم ناامیدی از پیروزیش در رفتار و اظهارات خودش نیز مشهود است، تلاش دارد تا با اظهارات ساختارشکنانه بخشی از آرای خاموش را به سوی خود جلب کند؛ این مواضع روحانی با استقبال رسانه‌های معاند مواجه شده است به طوری که به شکل آنها را پوشش خبر می‌دهند.

http://www.afkarnews.ir/

 

تخطئه اعدام محاربین در سال 1367، وعده رفع حصر فتنه گران و حمایت از جریان ملی- مذهبی‌ها از جمله مواضع حسن روحانی در خلال تبلیغات است که بشدت از سوی رسانه‌های معاند مورد توجه قرار گرفته است.

حسن روحانی مدعی شده است که «کوشش برای حذف جریان موسوم به ملی- مذهبی به سرانجام نرسید و محمد مصدق هنوز شخصیت مورد احترام آحاد جامعه است».

مرزبندی احمدی نژاد با اصولگرایان

در حالی که محمدباقر قالیباف با اعلام انصراف به نفع حجت الاسلام رئیسی کمک بزرگی به جریان انقلابی کرد و گامی اصلی برای پیروز اصولگرایان برداشته شد، محمود احمدی نژاد تلاش دارد تا ضمن مرزبندی با اصولگرایان، از هیچ نامزدی حمایت نکند؛ وی اعلام کرده برای وی هیچ تفاوتی نمی‌کند که کدام نامزد پیروز انتخابات باشد. فاصله گرفتن بیشتر احمدی نژاد از جریان انقلابی به طور گسترده‌ای در رسانه‌های معاند بازتاب داشته است.

http://www.afkarnews.ir/