می‌خواهند کشور را به 140 سال قبل در دوره قاجار برگردانند که به طرف خارجی امید داشت

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع پرشور مردم جهرم حاضر شد و اظهار داشت: امروز بعد 4 سال از آغاز به کار دولت یازدهم باید مشخص شود چه میزان توانسته‌ایم به وضع مطلوب نزدیک شویم؟

وی با بیان اینکه 6 قدرت جهان نه در سال 92 بلکه در سال 87 پای میز مذاکره با ایران آمدند و تا سال 92 نیز پله‌پله نسبت به خواسته‌هایشان نسبت به سال 87 عقب‌نشینی کردند، افزود: امروز برخی دچار آلزایمر سیاسی شده‌اند و حقایق را وارونه بیان می‌کنند.

جلیلی ادامه داد: علیرغم همه عقب‌نشینی‌ها در موضوع هسته‌ای امروز دشمن باز هم سخن از تحریم‌های جدید می‌زند، اما برخی می‌گویند به ما رأی دهید که تحریم‌های غیرهسته‌ای را برداریم! شما ابتدا بگویید که سرنوشت تحریم‌های هسته‌ای چه شد؟ بگویید به جای بِتُن ریختن در تأسیسات هسته‌ای کشور چه به دست آورده‌اید؟ تحریمهای شورای امنیت که قرار بود لغو شود، چه شد؟ طبق بند 37 برجام اگر ایران از طرف مقابل به خاطر عمل نکردن به تعهداتش به شورای امنیت شکایت کند، ظرف 30 روز تمام قطعنامه‌های قبلی علیه خود ایران برمی‌گردد!

وی اضافه کرد: چرا وقتی به گفته خودتان آمریکا برجام را نقض کرد، شما نتوانستید به شورای امنیت شکایت کنید؟ چون این بند در برجام وجود دارد! چرا واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویید؟ مگر تحریم چرخه دلار به بهانه هسته‌ای و بعد از قطعنامه 1803 وضع نشد؟ پس چرا امروز این تحریم هنوز وجود دارد؟ مگر قرار نبود تحریم‌های هسته‌ای لغو شود؟ آیا یک شهروند ایرانی در هر جای دنیا یا حتی سفارتخانه‌های ما امروز می‌توانند حساب دلاری باز کنند؟

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: خود مسئولان می‌گویند برای اتمام پروژه‌های ناتمام 400 هزار میلیارد تومان نیاز است و امروز باید بگویید با 20 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی که آن را هم برای اولین بار امسال اختصاص دادید، 20 سال دیگر اتمام این پروژه‌ها طول خواهد کشید؟ این در حالی است که در این 3 سال بیش از 700 هزار میلیارد تومان خلق نقدینگی شده ولی مشخص نیست این پول کجاست و دقیقاً چه مشکلی از کشور را حل کرده است؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر تصریح کرد: شما که مدعی حقوق شهروندی هستید، مگر داشتن مسکن جزو حقوق مردم و تأمین آن جزو وظایف دولت نیست؟ در این 4 سال برای حل مشکل مسکن مردم چه کردید؟ اگر مسکن مهر مشکلی داشت مشکلش را برطرف می‌کردید نه اینکه صورت مسئله را پاک کنید.

وی ادامه داد: با نگاه تنگ‌نظرانه و محدود شما نمی‌توان مشکلات را حل کرد و اگر کسی کل ایران را فقط نیاوران و کل جهان را فقط آمریکا و دو سه کشور خاص دیگر بداند، معلوم است که مشکلات بیشتر هم خواهد شد.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار است دنیا با ایران با زبان تکریم صحبت کند، لازمه‌اش این است که ابتدا خود مسئولان با مردم با زبان تحقیر سخن نگویند نه اینکه گفته شود حد مردم ایران ساخت آبگوشت است و باید برای حل مشکلات از خارج مدیر وارد کنیم!

*در این 4 سال فاصله طبقاتی افزایش یافت

سعید جلیلی همچنین در جمع پرشور مردم استهبان یادآور شد: 4 سال قبل در پاسخ به سؤالات مردم وعده‌های مختلفی داده شد و امروز باید مشخص شود سرانجام آنها چه شده است؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: تا قبل از توافق می‌گفتند هر روز تأخیر در اجرای برجام 170 میلیون دلار برای کشور ضرر دارد و حالا با گذشت یکسال و نیم از اجرای برجام باید پاسخ داده شود که 100 میلیارد دلار عایدی ناشی از این توافق کجا رفته است؟

وی ادامه داد: در این 4 سال در کدام زمینه موفق بودید؟ در بحث عدالت اجتماعی نیز امروز به استناد آمارهای رسمی ضریب جینی از 36 به 42 رسیده و شکاف طبقاتی افزایش یافته است.

جلیلی با بیان اینکه باید گزارش دهید در روابط خارجی چه مشکلی از مردم را حل کردید؟ گفت: حجم مبادلات مالی کشورهای همسایه ایران سالانه 2300 میلیارد دلار است، اما سهم ایران در این باره چقدر است؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: دائماً از شادی و نشاط جوانان حرف می‌زنند، اما بر اساس آمارها شاخص‌های این مسئاله کاهش پیدا کرده به گونه‌ای که رتبه المپیک ایران از 17 به 25 نزول کرد.

*می‌خواهند کشور را به 140 سال قبل در دوره قاجار برگردانند که به طرف خارجی امید داشت

جلیلی همچنین در جمع پرشور مردم فسا حاضر شد و گفت: ابتدا گفتند برجام آفتاب تابان و بعد گفتند ابر شتابان است، حالا می‌گویند باغی است که هنوز گلابی‌های آن نرسیده است!

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید گزارش دهید در این 4 سال از کدام ظرفیت‌های ملت توانستید استفاده کنید؛ بخش‌های مختلف کشور در این مدت معطل ماند، نگاه به خارجی‌ها شد و فرصت‌های بسیار از دست رفت.

وی ادامه داد: این ملت همانطور که حماسه‌های متعدد آفرید و کارهای بزرگ انجام داد، هنوز هم آماده خلق حماسه است اما شما نمی‌توانید!

سعید جلیلی متذکر شد: امروز باید گزارش عملکرد بدهید تا مردم بر اساس تجربه 4 سال گذشته تصمیم بگیرند نه بر اساس تهدیدهای موهوم در آینده!

وی تأکید کرد: اگر شما توانمند بودید و بلد بودید برای حل مشکلات مردم اقدامی انجام دهید در این 4 سال انجام می‌دادید نه اینکه بعد از این همه مدت دستاوردتان این باشد که اگر رقیب ما پیروز شود در پیاده‌روها دیوار می‌کشد! این حرف بی‌احترامی به مردم نیست؟

جلیلی ادامه داد: می‌گویند به عقب برنمیگردیم اما در عمل می‌خواهند به 140 سال قبل در دوره قاجار برگردند که به طرف خارجی امید داشت.

وی تأکید کرد: شعار ملت ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و کسانی که آزادی ملت را محدود به اجازه دشمن کرده‌اند نمی‌توانند امروز مدعی آزادی باشند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: می‌گویند اگر ما نباشیم جنگ می‌شود! مگر چه نسبتی با دشمن دارید که اگر نباشید جنگ می‌شود؟ اتفاقاً امنیت کشور را تفکر انقلابی و مدافعان حرم تأمین کرده‌اند؛ آن وقت عده‌ای امروز با وقاحت می‌گویند به این شهدای بزرگوار جسارت می‌کنند!

وی در پایان تأکید کرد: در مناظره‌های تلوزیونی با افتخار می‌گویند که برای حل بحران سوریه از ایران خواسته شده تا در مذاکرات شرکت کند، اما از سوی دیگر هواداران‌شان به منبع اصلی این قدرت؛ یعنی مدافعان حرم را بی‌شرمانه زیر سؤال می‌برند!

*در عمل تبدیل به گازانبر تهدیدات دشمن برای فشار بیشتر بر مردم شده‌اید!

سعید جلیلی سپس در جمع پرشور مردم سروستان حاضر شد و گفت: چرا باید امروز یک نفر به راحتی بتواند 1000 میلیارد تومان وام بگیرد ولی مردم عادی نتوانند یک وام پنج میلیونی دریافت کنند؟

وی اضافه کرد: گفتند حتی مشکل آب خوردن مردم نیز باید به واسطه توافق با آمریکا حل شود! این حرف جز گستاخ و جری تر شدن دشمن چه فایده‌ای داشت؟

جلیلی ادامه داد: امروز چه کسی جز شما تهدیدات دشمن را معتبر نشان می‌دهد؟ در عمل تبدیل به گازانبر تهدیدات دشمن برای فشار بیشتر بر مردم و کشور شده‌اید!

وی افزود: امروز حرف‌های شما جز اینکه به مذاق دشمن خوش بیاید و آنها را به فشار و تحریم بیشتر علیه کشور تشویق کند، چه سودی دارد؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: اگر اگر امروز می‌گوییم آقای رئیسی اصلح است، به این خاطر است که به نجومی‌بگیران لقب ذخیره نظام را نمی‌دهد و با آنها برخورد خواهد کرد.

*مدعی آزادی هستند ولی با تهدید از حمله دشمن می‌خواهند مردم به زور به آنها رأی دهند!

وی همچنین در جمع پرشور مردم مرودشت حاضر شد و با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت گفت: چرا توان و ظرفیت داخلی را برای اداره کشور نادیده گرفتید؟ وقتی قرارداد ترجیحی با ترکیه منعقد می‌شود، معلوم است که تولید داخلی و اقتصاد کشور تضعیف خواهد شد.

جلیلی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده توسط مسئولان دولت فعلی سالانه حداقل 12 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود! چرا؟ وقتی خود دولت می‌گوید کارت سوخت لازم نیست، طرح شبنم متوقف شود، کد رهگیری چرا باشد و تمام زمینه‌های شفافیت از بین می‌رود، طبیعی است که قاچاق کالا نیز افزوده شود.

وی ادامه داد: کارت سوخت برای هر کس بد باشد و ضرر داشته باشد، برای وزیر نفت که دیگر ضرر ندارد! زیرا با مشخص شدن دقیق آمار سوخت، بهتر می‌شد آن را مدیریت کرد اما چرا اینقدر برای حذف آن اصرار شد؟ چرا زیرساخت‌های شفافیت را از بین بردند؟ به تعبیر رهبر معظم انقلاب «فضای آزادی را جمهوری اسلامی به ما داد» اما حالا برخی این موضوع را فراموش کرده و ژست اپوزیسیون می‌گیرند!

وی اضافه کرد: کسانی که امروز می‌گویند اگر به ما رأی ندهید جنگ می‌شود! یعنی دارند مردم را به رأی دادن به خود مجبور می‌کنند و بعد همین افراد مدعی آزادی هستند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: در ایام انتخابات همه ما باید به مثابه یک ستاد باشیم، بگونه‌ای که در حد توان با هر کسی که قصد رأی دادن دارد ارتباط بگیریم و درباره آنچه روز جمعه باید تصمیم‌گیری شود، صحبت کنیم.