آلیا: باید تخلف «روزنامه ایران» پیگیری شود

 فاطمه آلیا نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر منتشر شده توسط روزنامه دولتی ایران مبنی بر پیام سردار سلیمانی و عدم حمایت او از کاندیدای خاص و در پی آن تکذیبیه جدی روابط عمومی سپاه پاسداران، اظهار داشت: این مورد تخلف بوده و مانند موارد دیگر که در هفته‌های اخیر انجام شده، کاری غیرقانونی است و باید توسط نهادهای نظارتی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بیان کرد: دولت از هفته‌های قبل با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود و با خرج هزینه‌های زیاد در فضای مجازی سعی بر تخریب چهره‌ رقیب انتخاباتی خود داشته که این عمل دور از شأن جمهوری اسلامی و اخلاق اسلامی است.

آلیا تصریح کرد: بدتر از اصل خبر منتسب به سردار سلیمانی که دروغ بوده است این هست که این اقدام در ساعات پایانی تبلیغات که انتشار هر خبری له و یا علیه کاندیداها ممنوع است منتشر شده که به دور از قانون‌مداری، تقوای سیاسی و راستگویی با مردم است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: شورای نگهبان و همین‌طور شورای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری باید سریعاً این تخلف را پیگیری کرده و از تخریب چهره کاندیدای رقیب توسط رسانه‌های دولتی جلوگیری کنند. 

وی خاطرنشان کرد: این عمل رسانه‌ها در زمانی اتفاق می‌افتد که شکست آنها از ملت برای آنها حتمی شده و با چنین برخوردهای غیرقانونی سعی دارند تا جو عمومی جامعه را تخریب کنند؛ اما باید بدانند آن چیزی که ماندگار است و مردم می‌پسندند تبعیت از قانون و اخلاق‌مداری است و از دولت مستقر این توقع وجود دارد که در رعایت این اصول نسبت به دیگر کاندیداها سرآمد باشند.