برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس در یکشنبه آینده/ حضور جانشین ستاد کل نیروهای مسلح

بهروز نعمتی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس برای سال دوم مجلس دهم گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، انتخابات هیئت رئیسه مجلس برای فعالیت سال دوم در صبح روز یکشنبه هفتم خرداد در صحن مجلس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به عضویت 12 نماینده در هیئت رئیسه مجلس افزود: این انتخابات برای انتخاب یک رئیس، 2 نائب رئیس، شش دبیر و سه ناظر مجلس خواهد بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در خصوص داوطلبان انتخابات هیئت رئیسه مجلس گفت: قطعا علی لاریجانی کاندیدای ریاست مجلس خواهد بود اما برای دیگر انتخاب دیگر اعضای هیئت رئیسه، هر نماینده می تواند روز یکشنبه اعلام آمادگی کند.

نعمتی با بیان اینکه چهارشنبه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر است، گفت: در همین زمینه از سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین ستاد کل نیروهای مسلح دعوت شده تا با حضور در صحن مجلس به بیان خاطرات آزاد سازی خرمشهر و حماسه های آن دوران بپردازد.

هفتم خرداد سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی است که انتخابات هیئت رئیسه مجلس هر ساله در این روز و یا قبل از آن برگزار می شود.

هیئت رئیسه مجلس بعد از انتخاب به مدت یک سال فعالیت خواهد داشت.

در حال حاضر 12 عضو هیئت رئیسه مجلس عبارتند از؛

علی لاریجانی رئیس مجلس

مسعود پزشکیان و علی مطهری نواب رئیس مجلس 

غلامرضا کاتب ، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، اکبر رنجبرزاده، علی اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی و محمدعلی وکیلی دبیران هیئت رئیسه.

محمد آشوری تازیانی، بهروز نعمتی و محمد قسیم عثمانی سه ناظر هیئت رئیسه مجلس.