کابینه آینده باید باتجربه و جوان باشد

مجتبی ذوالنور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت و توجه به اقشار کم‌درآمد ضعیف و محروم جامعه گفت: امروز بخش زیادی از مردم ما در همین سطح قرار دارند و ضرورت رسیدگی عاجل و حل مشکلات آنها بر کسی پوشیده نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه سیاست دولت باید بر مبنای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد، اظهار داشت: زمانی در این زمینه کار جدی صورت می‌گیرد که کابینه دولت یک کابینه جوان، با نشاط، توانمند، پرتحرک و باتلاش باشد.

وی تصریح کرد: زمانی یک کابینه می‌تواند پرتحرک، پرتلاش و با جدیت باشد که وزرای آن از نظر علمی و جسمی، آن انرژی و پتانسیل لازم را داشته باشند.

ذوالنور با تأکید بر اینکه افرادی که از میانسالی به بالا هستند دیگر حساسیت‌ها، خلاقیت‌ها، نشاط، شادابی و توان کار مضاعف برایشان چندان بالا نیست، اظهار داشت: افرادی که از میانسالی به بالا هستند، باید بیشتر در ستادها اقدام به کارهای فکری، برنامه‌ریزی و تدوین سیاست‌ها کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: در مقابل باید برای کارهای سخت میدانی و اجرایی از افراد جوان خلاق، با نشاط و با تحرک استفاده شود که انرژی کار و تلاش مضاعف را داشته باشند.

ذوالنور با بیان اینکه این دو نکته‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند، همان دو عنوانی است که برای نام گذاری سال 96 انتخاب کردند، اظهار داشت: سال 96 سال تولید ملی و اشتغال است و اگر بخواهیم این مقوله محقق بشود، با یک کابینه جوان و پرتحرک محقق می‌شود که امیدواریم دولت جدید در تشکیل کابینه نسبت به این نکته  که می‌تواند در زندگی مردم بسیار اثر مثبت داشته باشد دقت لازم را به خرج دهد.