بودجه ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری دفاعی ایران در سال 96

سید حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین در مجلس درباره بیانیه نشست ریاض اظهار کرد: حضور ترامپ در منطقه به عنوان اولین سفر خارجی اش و آن‌هم انتخاب عربستان پیام آور چند نکته است.

وی ادامه داد: حضورترامپ در منطقه در دیدگاه اول بیانگر حمایت و تقویت از تروریست و پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی است که سالهاست جان مردم را می‌گیرند و به عملیات‌های تروریستی در منطقه می‌پردازند مثل داعش، القاعده، بوکوحرام و ... که همه اظهارنظرات، پیام‌ها و بیانیه هایشان نشان دهنده این موضوع است.

نقوی حسینی یادآور شد: وقتی ترامپ و عربستان، ایران را متهم به حمایت از تروریست می‌کنند در حالی که ایران خودش قربانی تروریست و در خط مقدم مبارزه با تروریست قرار دارد، نشان می‌دهد که پیام ترامپ حمایت از تروریست است.

وی درباره پیام دوم ترامپ از سفرش به عربستان، گفت: او می‌خواهد منطقه را به آشوب بکشاند و رقابت‌های تسلیحاتی و تنش‌های سیاسی در منطقه ایجاد کند تا کارخانجات تولید تسلیحات آمریکا به گردش دربیاید و سود سرشاری را به آن‌ها برساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: توافق ۱۱۰ میلیارد دلاری خرید اسلحه عربستان در مقطع فعلی و خرید ۳۵۰ میلیارد دلاری اسلحه این کشور از آمریکا طی ۱۰ سال آینده، یعنی تضمین مالی و شغلی کارخانجات تولید اسلحه آمریکا برای مدت ۱۰ سال است؛ بنابراین حضور ترامپ در منطقه معنای جنگ افروزی و تقویت رقابت‌های جنگ افروزانه در منطقه پرتنش خاورمیانه را می‌دهد.

وی در باره پیام سوم حضور ترامپ در منطقه نیز گفت: تفرقه افکنی و اختلاف اندازی بین دولت‌ها وحکومت‌های کشورهای منطقه است. هدف ترامپ و عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی این است که بین کشورهای اسلامی اختلاف بیندازند و آن‌ها را با هم درگیر کنند و مناقشات بین کشور‌ها را افزایش دهند.

نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که آیا ایران نیازی به خرید تکنولوژی جدید برای حفاظت بهتر از مرز‌ها دارد، عنوان کرد: در چنین شرایطی ما نیاز به خرید تسلیحات نداریم ما سیستم دفاعی و موشکی خودمان را تقویت می‌کنیم و هم دانش و تکنولوژی آن را داریم و برای توسعه تکنولوژی موشکی مان هم با هیچ عهدی مذاکره نمی‌کنیم و منتظر مجوز هیچ مرجع و کشوری هم نمی‌مانیم.

وی تصریح کرد: با همه توان برای تقویت نظامی خودمان تلاش می‌کنیم، امروز الحمدالله جمهوری اسلامی ایران این توانایی را دارد که هر نوع سلاحی را منهای سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای که از نظر جمهوری اسلامی ایران حرام است و در سیستم دفاعی ما جایگاهی ندارد بقیه سلاح هایی را که نقش دفاعی دارند و از استقلال و تمامیت ارضی ما دفاع می‌کنند، را بسازد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اینکه بودجه حفاظت ار مرز‌ها در سال ۹۶ چقدر افزایش پیدا کرده، اذعان کرد: مجلس شورای اسلامی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای تقویت بنیه نظامی اختصاص داد که جهش خیلی بزرگی محسوب می‌شود.