سه چالش پیش‌روی دولت دوم روحانی

 محمد عبداللهی در کانال تلگرامی خود نوشت:

انتخابات سال 96 با تمام حاشیه های آن بالاخره به پایان رسید و حسن  روحانی با تکیه بر #دوقطبی سازیهای  کاذب و راهبردهای مبتنی بر  عملیات روانی همچون رقیب هراسی،  ترساندن مردم از آینده ای مبهم و دادن وعده های بسیار  ؛  به عنوان رئیس‌جمهور دوره دوازدهم کشور انتخاب شد. اما دولت دوازدهم در شروع خود با 3 چالش اصلی روبه‌رو است؛

 وعده‌های فراوانی که داده شده به اضافه وعده های بر زمین مانده دوره قبل:

 قطعا از همین حالا عیار وعده‌های رییس جمهور منتخب در معرض آزمون است.پیش از این دولت یازدهم سیاست هایی را در پیش گرفت که هر روز ضربات جدیدی را بر پیکره اقتصاد کشور وارد می‌کرد. اکنون نیز با انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور به نظر میرسد باید شاهد همین روند باشیم مگر آنکه این دولت به وعده های انتخاباتی خود در این دو هفته عمل کند که با توجه به ناتوانی و ضعف مدیریت دولت خسته و اشرافی بعید به نظر میرسد. راه دیگر  این است که صادقانه به مردم اعلام کنند برخی از این وعده‌ها انتخاباتی بوده است گرچه به نظر میرسد آقای روحانی ترجیح میدهد همچون دوره قبل با طرح مسائل حاشیه‌ای و درجه چندم این وعده‌ها را به حاشیه برد.

  منتقدان منسجمی که پایگاه اجتماعی 16 میلیونی دارند

 

 رأی قریب به ۱۶ میلیون ایرانیِ خواهان تغییر وضع موجود، سرمایه ای مهم است که به هیچ وجه نمی توان آن را در عرصه سیاسی و تصمیم گیری کلان کشور نادیده گرفت. دولت یا باید منتقدان را به گفت‌وگو و هم‌افزایی بر سر منافع ملی بخواند یا همچون دوره ی قبل با ادبیات ناسزا با منتقدان برخورد کند همچنان که در نخستین نطق پساانتخاباتی پیروزی خود را پیروزی بر خشونت‌طلبان خواند!

سهم خواهی اصلاح طلبان

با پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری سهم‌خواهی مدعیان #اصلاحات از دولت دوازدهم کلید خورد. فعالین اصلاح طلب در حالی  این روزها مساله سهم خواهی از دولت را انکار میکنند که  تشکیل کابینه کارآمد را  تنها به حضور اصلاح‌طلبان نسبت میدهند. این در حالی است که کابینه پیر و خسته دولت یازدهم، یک نمونه از حضور مدعیان اصلاحات در مجموعه دولت است. اینکه جریان اصلاح‌طلب همواره قدرت را بر خدمت صادقانه به مردم ترجیح میدهد  واقعیتی است که در سال‌های اخیر مصادیق بسیاری برایش وجود دارد، در این دیدگاه نه توجه به دولت وجود دارد، نه مشکلات مردم و  قطعا یکی از چالش های آقای روحانی در دولت دوازدهم همین سهم خواهی جریان اصلاحات خواهد بود.