بررسی انتخابات هیئت رئیسه در فراکسیونهای سیاسی مجلس / تصمیم برخی نمایندگان برای حضور در هیئت رئیسه

به گزارش افکار نیوز، انتخابات هیئت رئیسه مجلس برای انتخاب یک رئیس، 2 نائب رئیس، شش دبیر و سه ناظر مجلس، صبح روز یکشنبه آینده در صحن مجلس برگزار می شود.

این انتخابات برای فعالیت در سال دوم دوره مجلس دهم است.

در حال حاضر علی لاریجانی رئیس، مسعود پزشکیان و علی مطهری نواب رئیس، غلامرضا کاتب، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، اکبر رنجبرزاده، علی اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی و محمدعلی وکیلی دبیران هیئت رئیسه، محمد آشوری تازیانی، بهروز نعمتی و محمد قسیم عثمانی ناظران، 12 عضو هیئت رئیسه مجلس هستند.

خبرنگار افکار نیوز شنیده که برخی نمایندگان مجلس تصمیم دارند تا روز یکشنبه برای جای گیری در هیئت رئیسه مجلس، کاندیدا شوند.

در همین راستا خبرنگار افکار نیوز شنیده که فراکسیون نمایندگان ولایی و فراکسیون مستقل ولایی از زیر مجموعه های فراکسیون ولایت مجلس این هفته در خصوص انتخابات هیئت رئیسه جلساتی دارند.

فراکسیو ولایت مجلس که ریاست آن با علی لاریجانی است نیز این هفته جلسه ای در همین راستا دارد و در این جلسه در خصوص کاندیداتوری افراد برای هیئت رئیسه مجلس تصمیماتی گرفته خواهد شد.

همچنین فراکسیون امید مجلس تصمیم دارد تا برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس در سال دوم، رایزنیهایی با نمایندگان حامی خود داشته باشد.

مجلس هفتم خرداد سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی است که انتخابات هیئت رئیسه مجلس هر ساله در این روز و یا قبل از آن برگزار می شود.

هیئت رئیسه مجلس بعد از انتخاب به مدت یک سال فعالیت خواهد داشت.