احتمال اجماع دو فراکسیون در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اعضای هیئت‌رئیسه مجلس برای سال دوم پارلمان دهم، گفت: مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس صبح امروز (سه‌شنبه 2 خرداد) به منظور بررسی انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان تشکیل جلسه داد.

وی با بیان اینکه در این جلسه رویکردهای مختلف به منظور ارائه لیست درباره انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس مطرح شد، اظهار داشت: برخی از اعضای مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس برای انتخابات هیئت‌رئیسه معتقد به ارائه لیست مستقل از سوی فراکسیون بودند و برخی دیگر از اعضا معتقد به تعامل با فراکسیون مستقلان ولایی به منظور ارائه لیست مشترک برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس بودند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه اعضای مجمع عمومی در این جلسه به جمع‌بندی نهایی نرسیدند، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا عصر امروز (سه‌شنبه 2 خرداد) جلسه‌ای تشکیل شود تا درباره یکی از رویکردها (ارائه لیست مستقل یا مشترک) رای‌گیری شده و در نهایت رویکرد مورد اجماع اعضای فراکسیون درباره هیئت‌رئیسه پیگیری شود.

پیش از این سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی به تسنیم خبر داده بود که فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس برای تمامی جایگاه‌های هیئت‌رئیسه مجلس لیست ارائه می‌دهد.

وی همچنین گفته بود که احتمالا فراکسیون ولایت مجلس که شامل دو زیر فراکسیون نمایندگان ولایی و مستقلان ولایی مجلس است درباره انتخابات اعضای هیئت رئیسه مجلس لیست مشترکی ارائه دهند.