7-8 میلیون نفر در اعتراض به بیکاری به روحانی رأی ندادند

مرتضی الله‌داد در مصاحبه با عصر ایران ضمن بیان اینکه «بخش اقتصادی دولت به اندازه بخش بین‌المللی آن جلوه نداشت» افزود: کاهش تورم اگر به رکود منجر شود خیلی چیز خوبی نیست. یعنی شما اشتغال داشته باشید و تورم هم داشته باشید، بهتر از این است که بیکاری داشته باشید و نرخ تورم نیز پایین باشد.

وی گفت: بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که اگر آقای روحانی، به بحث اشتغال بیشتر پرداخته بود، امروزه حدود 7 تا 8 میلیون رای از آرای آقای رئیسی را در سبد رای خودش داشت.

افراد زیادی به آقای روحانی رای ندادند به دلیل همین که فرد بیکار در داخل خانه خودشان داشتند. به خاطر جوانی که بیکار است و فارغ‌التحصیل شده است و کار ندارد. تیم اقتصادی مثل بقیه عمل نکرد.

وی درباره رشد اقتصادی ادعایی دولت گفت؛ رشد مثبت هم نگویید. رشدی که در سال‌های مختلف کم و زیاد شود و پایین و بالا برود. رشد ایجاد اشتغال در اقتصاد نیست.

معاون اتاق بازرگانی می‌گوید ما به رشد منظم و رو به بالا نیاز داریم. با چنین رشدی می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم. تقریبا 70 درصد این رشد اقتصادی سال 1395 از محل نفت تامین شد. این رشد حتما سال 96 اتفاق نمی‌افتد.

وی درباره دولت جدید هم می‌گوید: آقای روحانی باید بعضی از این پیرمردها را بازنشسته کند و از افراد خلاق و جوان بهره بگیرد.