دولت دوازدهم نمی‌تواند رقیب 16 میلیونی خود را نادیده بگیرد

متین منتظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری اخیر در حالی برگزار شد که رقیب اصلی روحانی به عنوان رئیس جمهور مستقر، آرای بسیار بالایی را به خود اختصاص داد، آرایی که در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است.

وی افزود: حجت‌الاسلام رئیسی در این دوره بالغ بر 16 میلیون رای را از آن خود کرد و توانست در قامت یک رقیب قدرتمند برای نامزد پیروز ظاهر شود، این مسئله نشان می‌دهد که تعداد کسانی که به دولت یازدهم نقد جدی داشتند و از وضعیت موجود ناراضی هستند کم نیستند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مسئله مهمی که وجود دارد این است که دولت دوازدهم از روز بعد از انتخابات با 16 میلیون نفری مواجه شد که حجت الاسلام رئیسی را به عنوان نامزد خود انتخاب کردند به همین دلیل دولت دوازدهم دیگر نمی‌تواند این رقیب قدرتمند و 16 میلیون حامی وی را نادیده بگیرد و باید به مطالبات آنها پاسخ دهد.

وی در ادامه ضمن انتقاد از برخی اقدامات دولت در ایام انتخابات، گفت: اصلاح طلبان همواره به اقدامات دولت قبل انتقاد داشتند و می‌گفتند دولت قبل با یکسری اقدامات نادرست توانسته از مردم رای بگیرد ولی در انتخابات اخیر دیدیم که دولت دقیقا همان کارها را با گستردگی بیشتر تکرار کرد.

منتظمی یادآور شد: دولت یازدهم تمام امکانات خود را بسیج کرد تا بتواند در انتخابات پیروز شود و با تمام تخلفاتی که انجام شد دیدیم که در 8 استان کشور و از جمله در سمنان که زادگاه رئیس جمهور است، آقای روحانی شکست خورد. از طرفی هم حجت‌الاسلام رئیسی در مشهد رای بالاتری آورد، این نشان می‌دهد مردم سمنان روحانی را خوب شناخته‌اند و مردم مشهد رئیسی را. باید دولت در این خصوص عبرت بگیرد.