دولت بعد از آن همه وعده چرخ اقتصاد و اشتغال را به حرکت درمی‌آورد؟

اکنون با پایان انتخابات، نوبت مطالبه عمل دولت به وعده‌های رنگارنگی است که به مردم داده است. روزنامه صبح نو در سرمقاله‌ای نوشت: تب انتخابات فروکش کرد و از امروز نوبت عمل به وعده‌هاست. ملت در 4 سال گذشته به علاوه یک ماه اخیر، از شنیدن وعده‌های رنگارنگ انتخاباتی اشباع شده و حالا منتظر است تا تحقق رنگین‌کمان وعده‌ها را مشاهده کند. سرخط این وعده‌ها که طیف وسیعی از مردم کشور را امیدوار و چشم انتظار گذاشته است، حل مشکلات اقتصادی، به ویژه رفع معضل بیکاری و به چرخش درآمدن چرخ اقتصاد کشور و زندگی مردم است.

یکی از مهم‌ترین و پرحاشیه‌ترین وعده‌های دولت یازدهم وعده برنامه 100 روزه تحول اقتصادی بود که با وجود اینکه رئیس‌جمهور در کنفرانس خبری 21 فروردین امسال دادن این وعده را دروغ مطرح شده توسط رسانه‌ها و نشانه بی‌عقلی  دانسته بود. اما با وجود این مجددا وعده 100 روزه خود را تکرار کرد و گفت: «مجموعا حدود 10 مسئله است که در 100 روز اول در اولویت ماست و روی آن کار و بررسی و در پایان آن را اعلام می‌کنیم و در ماه‌های اولیه نخستین قدم را در زمینه معیشت برخواهیم داشت.» البته همان‌گونه که تاکنون به دولت یازدهم پیشنهاد شده، بهتر است برای استفاده از فرصت‌ها و ایجاد باور مردم به وعده‌های داده شده، دولت از هم‌اکنون اجرای برنامه 100 روزه تحول اقتصادی خود را آغاز کند تا هم به وعده دولت یازدهم عمل کرده باشد و هم دولت دوازدهم با ایجاد امیدواری در مردم کارش را آغاز کند.

در هر صورت چه در برنامه 100 روزه و چه برنامه‌های دیگر، آنچه بیش از همه انتظارات مردم را پر و بال داده، حل مشکلات اقتصادی است. رهبر معظم انقلاب در پیام تبریک خود به مناسبت پیروزی مردم در انتخابات، به رئیس‌جمهور و دولت آینده سفارش و تاکید کردند که کار و تلاش پرانگیزه و اندیشیده و جوانانه را برای برطرف کردن مشکلات کشور در پیش گیرند و لحظه‌ای از این خط مستقیم غفلت نکنند و همچنین رعایت قشرهای ضعیف، توجه به روستاها و مناطق فقیر، برخورد با فساد و آسیب‌های اجتماعی، باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرند.