عملکرد مساله‌دار وزارت کشور و فرمانداری صدای اصلاح‌طلبان را هم در آورد

با گذشت چند روز از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اعتراضات به روند اجرایی این انتخابات ادامه دارد.

در تازه ترین اظهار نظرهای انتقادی به عملکرد هیات‌های اجرایی و نظارت در انتخابات شورای شهر، «محسن سرخو» کاندیدای اصلاح طلب شورای شهر تهران و عضو فعلی این شورا، طی نامه‌ای به فرهادی فرماندار تهران شکایت کرده و خواستار بازشماری آرای ماخوذه با حضور نماینده این کاندیدا شده است.

با آنکه سرخو از اعضای اصلاح‌طلب فعلی شورای شهر است اما از لیست امید (لیست اصلی اصلاح‌طلبان) خط خورده است و انتقاد وی نیز در همین راستاست که چرا آرا لیست‌های مشابه یا موازی اصلاح‌طلبان شمارش نشده است..

اما در آن‌سوی میدان نیز بسیاری از اعضای «لیست خدمت» در بدو شروع انتخابات شورای شهر تهران به نکات مهمی معترض شدند. طبق اعلام فرمانداری تهران عملا اجازه حضور ناظران را به کاندیدا نداده و تنها به هر نامزد اجازه حضور ناظر تنها در 10 صندوق را داده بود در حالی که تنها در تهران 6هزار صندوق اخذ رای وجود داشت و با این حساب اعضای لیست خدمت در مجموع می‌توانستند در 210 صندوق ناظر داشته باشند.

مساله دیگردر انتخابات شورای شهر تهران این است که طبق بند «و» ماده 67 آیین نامه اجرایی انتخابات شورای شهر اشاره شده که آرا باید پس از شمارش در فرمانداری ها مورد تجمیع قرار گیرد اما شاهد بودیم آرا به وزارت کشور ارسال شده و در انجا تجمیع شده که صدای خیلی از کاندیداهای دو جناح و همچنین مهدی چمران را نیز درآورد.

حال باید دید با روند رو به رشد اعتراضات کاندیدای لیست‌های مختلف در شورای شهر تهران رویکرد وزارت کشور و فرمانداری تهران برای پاسخگویی به اعتراضات چیست.