خیزش سربازان جوان علیه لیدرهای سرشناس اصلاح طلب

به گزارش افکارنیوز، شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان لیستی را برای انتخابات شوراها معرفی کرد که توانست در تهران رای مردم را به دست آورد اما آیا افراد لیست مورد حمایت بدنه این جریان سیاسی است؟

بسیاری از اصلاح طلبان به این لیست واکنش نشان دادند و انتقادات فراوانی را مطرح کردند، محمد مهاجری روزنامه نگار و عضو شورای سردبیری خبرآنلاین در یادداشتی به نقد فهرست اصلاح طلبان پرداخت و نوشت:

- 1- این بود عاقبت نهضت ثبت نامتان،آقایان اصلاح طلب؟ کلی زور زدید ، صدها جلسه برگزار کردید، از هزاران کاندیدا رسیدید به این 21 نفر؟ واقعا این همه هنر را به تنهایی انجام دادید؟

2- لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر توهین آشکار به ساکنان پایتخت است. گیرم روانشناس و ماما و فعال حوزه زنان را قبول کنیم، این آقای "هکر و نینجای خوشحال‌سازی" را کجای دلمان بگذاریم؟

3- فرض می کنم همه لیستتان قلفتی رای بیاورد. می دانید یعنی چه؟ یعنی شهردار بعدی تهران این ترکیب شورا را به هیچ انگارد و هر کاری که دلش می خواهد بکند. شورایی که سه چهارم اعضایش چیزی از شهر نمی دانند سزایشان البته همین هم هست.

4- کاش لااقل 2-3 روز صبر میکردید تا لیست اصولگرایان در بیاید و چند نفر از نامزدهای آنها را در لیستتان می گذاشتید که کمی جان بگیرد.

5- من یکی ترجیح می دهم همین آقای قالیباف یا همان آقای احمدی نژاد شهردار تهران بمانند تا شهرداری که  اصلاح طلبانی که توی لیست شما هستند،به او رای بدهند.

6- وجدانا اشتباه نگرفته اید لیست شورای شهر را با لیست مدعوین به یک مهمانی یا ولیمه یا جشن عروسی؟

از سوی دیگر عبدالله ناصری، چهره سیاسی سرشناس اصلاح طلب با اشاره به انتشار لیست 21 نفره از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای‌شهر تهران، گفت: در این انتخابات دست اصلاح طلبان برای انتخاب افراد کاملا باز بود، زیرا شورای نگهبان مانند انتخابات مجلس قلع و قمعی انجام نداد. البته کثرت ثبت‌نام کنندگان کار را برای بستن لیست سخت کرده بود، اما در نهایت شورای عالی اصلاح‌طلبان با جمع بندی و در نظر گرفتن معیارهای مورد نظر این افراد را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که شورای عالی به عنوان مرجع نهایی اصلاح‌طلبان این لیست را ارائه کرده است از آن پیروی می‌کنم؛ اما به عنوان یک شخص اصلاح‌طلبِ کنش‌گر به شخصه 50 درصد این لیست را نسبت به افرادی که خارج از این لیست مانده‌اند حائز مدیریت نمی‌دانم، البته 50 درصد دیگر لیست را افرادی توانا و قابل دفاع می‌دانم.

 ناصری با بیان اینکه افراد بهتر و موجه‌تری می‌توانستند در لیست اصلاح‌طلبان قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: البته شورای عالی اصلاح طلبان باید در این خصوص پاسخگو باشد، اما معتقدم اصلاح‌طلبان باید تابع نظر نهایی این شورا باشند.

ناصری با بیان اینکه اگر دوستان منتقد کار تشکیلاتی را پذیرفته‌اند باید به نظر نهایی احترام بگذارند ،تصریح کرد: تبعا شورای عالی سیاست گذاری مورد توافق و اعتماد همه اصلاح‌طلبان است، اما باید بگویم این لیست نتوانست من را به عنوان یک ناظر اصلاح‌طلب راضی کند.

ناصری با اشاره به اینکه هر لیستی که منتشر شود تبعا مخالف و موافقان خاص خود را دارد، تصریح کرد: شخصا می‌گویم اگر بخواهم برای رای دادن پای صندوق رای بروم نمی‌توانم متقاعد شوم که به همه لیست رای بدهم! مگر اینکه فقط بخواهم یک کار تشکیلاتی انجام دهم  و نام هر 21 نفر را برگه رای بنویسم.

همچنین تاج زاده با تاکید بر اینکه در انتخاب لیست شوراها هیچ دخالتی نداشته است گفت: وقتی شورای سیاست‌گذاری این لیست را اعلام کرد  انتقاداتی نسبت به آن وجود داشت و معتقد بودم برخی افراد شایسته‌تر بودند که در لیست قرار بگیرند.

همانطور که مشخص است بدنه جریان اصلاح طلبی اصلا موافق لیست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها نبودند زیرا بسیاری از افراد شاخص اصلاح طلبان در این فهرست قرار نگرفتند و این شورا تصمیم گرفت افرادی که به قول محمد مهاجری ماما یا فعال حوزه زنان را قرار دهد و امروز این افراد برای مردم تهران تصمیم گیری می کنند.

با نگاهی به لیست اصلاح طلبانی که وارد شورا شدند میتوان دریافت تنها احمد مسجد جامعی چهره شناخته شده ای بوده و در واقع چهره های سرشناس اصلاح طلبان اصلا رای نیاوردند، افرادی همچون یاشار سلطانی که خوش خدمتی او به اصلاح طلبان در موضوع دروغ املاک نجومی آشکار شد نیز با فشار بسیاری از اصلاح طلبان وارد لیست نشد و نامش بعد از لیست خدمت قرارگرفت و شکست خورد.