درخواست یک نماینده از مجری انتخابات جهت جلوگیری از شبهه

حجت الاسلام حسن نوروزی با اشاره به اعلام آمارهای بعضاً متناقض از سوی مسئولان اجرایی و مسئولان برگزاری انتخابات درباره آمار مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: از مسئول سیاسی و اداری کشور یعنی وزیر کشور انتظار است که با تسلط نسبت به آمارها مصاحبه کند.

وی گفت: آقای رحمانی فضلی سه شنبه شب در گفتگوی ویژه خبری گفت است که دو استان یعنی خراسان جنوبی و قم نسبت به دیگر استانها کمترین میزان مشارکت را داشته اند؛ در حالی که بر اساس آمار فرمانداران، این دو استان بیشترین مشارکت را داشته اند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: برخی مسائل و آمارها را طوری اعلام می کنند که باعث ایجاد تردید و نگرانی می شود که چرا مسئولان اینطور بی‌اطلاع صحبت می کنند.

نوروزی ادامه داد: دیر رسیدن تعرفه های ریاست جمهوری در مقایسه با تعرفه های انتخابات شوراها در برخی استان ها مانند خراسان و فارس که باعث عدم دریافت رای بخشی از مردم حاضر در صف شده نیز، سوالاتی را ایجاد کرده است؛ به طوری که وزیر کشور اعلام می کند رای یک میلیون نفر دریافت نشده و رئیس جمهور هم آمار سه میلیون نفر را می‌دهد!

وی تاکید کرد: البته منبع رسمی آمار در انتخابات، وزارت کشور است که به سیستم رایانه ای دسترسی دارد، چراکه رئیس جمهور در انتخابات به عنوان یک نامزد است و نمی تواند آمار بدهد، پس انتظار می رود وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات با ارائه آمارهای درست و همخوان جلوی شبهه را بگیرید.