واکنش اول ما در برابر نقض برجام توسط آمریکا، تست های موشکی خواهد بود
محمدجواد جمالی نوبندگانی با بیان این که ترامپ از ابتدای کارش اعلام کرده بود که بهبرجام اعتقادی ندارد و در اظهارنظرها و رفتارهای خود به اشکال گوناگون این موضوع را نشان داده بود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد ترامپ به دنبال راه حلی می گردد که این قرارداد را به هم بزنند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات ترامپ در حین رقابت های انتخاباتی اش مبنی بر اینکه برجام را پاره می‌کند، بیان داشت: در آن زمان شاهد واکنش قاطعانه رهبر انقلاب بودیم، که فرمودند اگر آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد، مشاورین ترامپ به او گفته اند که باعمل خود خواهان بازنگری در وضعیت برجام باشد، خاطرنشان کرد: طرح مسائل موشکی و حقوق بشر که بیشتر در خصوص تامین خواسته های همجنس بازان است، در همین راستا تعریف می‌شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ما همواره اعلام کرده ایم، به تعهدات خود در برجام عمل می کنیم، اظهار داشت: ولی این سخن ما برای همیشه نیست، چون آمریکا از راه‌های دیگر روح برجام را نقض می‌کند و این برای همیشه توسط جمهوری اسلامی تحمل نمی شود.

جمالی نوبندگانی با اشاره به مشارکت بیش از ۷۰ درصدی مردم در انتخابات، اظهار داشت: حضور مردم یک پشتوانه مردمی برای نظام است و به نظر من روح جاه طلبی و تکبری که در هیئت حاکمه جدید آمریکا وجود دارد، یک مقداری آنها را کور کرده و نمی بینند که جمهوری اسلامی از یک پشتوانه ای قوی برخوردار است و اگر قرار باشد که آنها به همین مسائل ادامه دهند، ما واکنش نشان میدهیم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه واکنش اول ما در برابر نقض برجام توسط آمریکا، تست های موشکی خواهد بود، بیان داشت: ما برای آزمایش موشکی از کسی اجازه نمی‌گیریم و از نظر حقوق بین الملل هم برای خودمان این حق را قائل هستیم.

وی تصریح کرد: این مسائل در هیئتی که در رابطه با برجام تشکیل شده و تقریباً زیر نظر شورای عالی امنیت ملی هم کار می‌کنند، رصد می‌شود و فردا هم در کمیسیون امنیت ملی جلسه ای برگزار خواهد شد که در خصوص این موضوع هم بحث می شود.