آخرین رایزنی‌های فراکسیون‌های مجلس برای انتخابات هیئت‎‌رئیسه

 بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه 7 خرداد) پارلمان در جمع خبرنگاران درباره انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس که در روز چهارشنبه برگزار می‌شود، گفت: مذاکرات مختلفی برای ترکیب هیئت‌رئیسه از سوی فراکسیون‌های مجلس صروت گرفته، اما اگر به خروجی منتج شده باشد، پس بحث‌های بعدی برای چیست؟

 

وی افزود: آقای مطهری پیشنهاد داد که گزینه ریاست مجلس مشترک باشد و منشی‌ها و کارپردازان نیز به صورت 3 نفر از هر فراکسیون تعیین شوند.

 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس درباره نایب رئیسی مجلس در سال دوم مجلس دهم گفت: در این باره پیشنهاد ما این است که چهار نفر کاندیدا شوند، یعنی 2 نایب رئیس قبلی به علاوه 2 کاندیدای دیگر از 2 فراکسیون دیگر حضور داشته باشند، در آنجا دوستان از آقای مطهری خواستند که این پیشنهاد را در فراکسیون خود مصوب کرده و سپس به جلسه مشترک میان 3 فراکسیون بیاورد و این آخرین پیشنهادی است که در 3 فراکسیون مطرح شده است.

 

نعمتی در پاسخ به سؤالی درباره انتشار خبری درباره اینکه فراکسیون امید به دنبال حذف علی مطهری از هیئت‌رئیسه مجلس است، خاطرنشان کرد: این یک دروغ بزرگ است و ریشه در شیطنت برخی دوستان دارد تا وحدتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته‌اند را به هم بزنند؛ برخی به دنبال سهم‌خواهی‌های دیگری هستند.