مجری انتخابات برای ضایع کردن آراء حق‌الناس چه پاسخی دارد؟

 محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار کرد: دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مورد وضع تحریم‌های جدید توافق دارند. آنها به دلیل انتخابات ایران کار تحریم‌های جدید را به تعویق انداختند اما امروز که نتایج انتخابات روشن شده است، وزیر خارجه پاسخگوی مردم باشد که مناسبات ما در پسابرجام با غرب چگونه است و دولتی که برجام را در دور اول به تصویب رساند، چگونه می‌خواهد آن را اداره کند.

حبیبی افزود: ترامپ با سفر به عربستان و منطقه سایه جنگ را دوباره به منطقه برگرداند، ایران هراسی را به عنوان اصلی‌ترین موضع واشنگتن ترویج کرد و همزمان سنای آمریکا موج جدیدی از تحریم‌ها را پدید آورد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: از مجلس می‌خواهیم در برابر تحرک سنا ساکت نباشد و اقدامات قانونی و وضع قوانین لازم را تسریع نماید

وی اظهار کرد: وزارت امور خارجه هم باید در این ارتباط موضع شفاف و کارساز بگیرد؛ بر اساس متن برجام آمریکا حق تصویب تحریم جدید علیه ایران را ندارد. مطابق بند 26 برجام، وضع تحریم جدید به معنای نقض برجام است و عواقب نقض برجام از طرف آمریکا و عدم اجرای تعهدات باید مورد پیگیری و مطالبه قرار گیرد.

حبیبی حوادث بحرین و درگیری نیروهای امنیتی در منطقه قطیف عربستان را تأسف‌بار خواند و گفت: ترامپ با آمدن به منطقه زمینه قتل‌عام شیعیان را در بحرین و عربستان مساعد کرد؛ متأسفانه سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشری در برابر جنایات آل سعود و آل خلیفه ساکت هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی صدور حکم اعدام برای 14 تن از شیعیان قطیف را اوج خشونت و خباثت آل سعود دانست و تصریح کرد: مسلمانان جهان از خود می‌پرسند چرا مکه و مدینه و محل نزول وحی الهی باید در دستان کسانی باشد که کار اصلی آنها کشتار مسلمانان در داخل کشور خود و کشورهای اسلامی است و حتی در ماه مبارک رمضان، مردم مسلمان یمن از زن و کودک و مرد و پیر و جوان را که در ضیافت الهی به سر می‌برند، قتل عام می‌نماید؛ چرا خلبانان سعودی از این برادرکشی و مسلمان‌کشی خودداری نمی‌کنند؟

حبیبی با اشاره به پیروزی‌های ارتش عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم گفت: تروریسم محکوم به شکست است و خواب کسانی که برای ضربه به مقاومت در منطقه از تروریسم حمایت کردند تعبیر نخواهد شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما عملیات تروریستی در منچستر را محکوم می‌کنیم ولی دولتمردان انگلیس باید بفهمند که وقتی تروریسم ترویج شد، این عمل ضدانسانی گریبان همه را خواهد گرفت، گفت: آمریکا و اروپا و ناتوی عربی که در منطقه باد کاشتند در کشورهای خود طوفان درو خواهند کرد.

وی با اشاره به اظهارات آقای روحانی در جمع فعالین ستادهای تبلیغاتی خود خاطرنشان کرد: آقای روحانی باید به این نکته مهم توجه کنند که دوران تبلیغات انتخابات گذشته است. ادامه مطالب ناروا علیه نامزدها مشکلی از مشکلات کشور در حوزه مطالبات معیشتی مردم به ویژه اشتغال را حل نمی‌کند. اگر ایشان بخواهد چهار سال دیگر به همین بگومگوها ادامه دهد، در اداره کشور مشکلات بیشتری را خواهد داشت.

حبیبی تصریح کرد: آقای روحانی نباید فراموش کند تصویب‌نامه هیئت دولت وی در تاریخ 31 شهریور 95 مربوط به پذیرش 2030 و تشکیل کارگروه ملی آموزش 2030 با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش بوده است. اگر به قول ایشان2030 توطئه است چرا در هیئت دولت تصویب شده است؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در این تصویب‌نامه آمده است که کارگروه ملی گزارش نهایی را به یونسکو گزارش دهد. آیا ممکن است یک نمونه از گزارشی که طبق این تصویب‌نامه هیئت دولت به یونسکو دادید برای اطلاع مردم منتشر کنید.

وی افزود: آقای روحانی آیا سند 2030 عهدنامه ‌است، مقاوله نامه است، قرارداد است یا موافقت‌نامه بین‌المللی است؟ چرا آن را از طریق اصل 77 به مجلس ندادید. شما یک حقوق‌دان هستید لطفاً بفرمایید سند 2030 به لحاظ حقوقی چه عنوانی دارد که مستند به اصل 138 قانون اساسی تصویب‌نامه تلقی کردید؟!

حبیبی با اشاره به اینکه آقای روحانی در جمع فعالان ستادهای خود گفته است؛ ان‌شاءالله روزی کلمه مرگ از همه شعارها جمع شود، اظهار کرد: این چه اظهار امیدواری است که ایشان می‌گویند. جناب آقای روحانی! مشخص کنید که کدام مرگ را می‌خواهید جمع کنید؟ مرگ بر آمریکا را؟ مرگ بر منافقین را؟ مرگ بر انگلیس را؟ آیا دعای «واقتل اعدائهم» را نیز حذف می‌کنید؟ یا در آیات قرآن عبارت «قتل الخراصون» را هم حذف خواهید کرد؟ آیا «قاتلهم الله» را هم جمع خواهید کرد؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: مردم در مجامع عمومی و نماز جمعه‌ها این شعارها را می‌دهند. آیا ایشان فکر می‌کند برای حفظ استقلال و پاسداری از مرزها که به صیانت از آن سوگند خورده، حذف کلمه مرگ بر آمریکا از شعار ملی لازم است. ایشان به نمایندگی از چه جریان و تفکری این حرف را می زنند. آن هم در شرایطی که آمریکا در فکر وضع تحریم‌های جدید بوده و ترامپ به منطقه آمده است و مدام ملت ایران را تهدید می‌کند.

وی در بخشی از سخنان خود به برخی مشکلات در انتخابات اشاره کرد و گفت: شخص رئیس‌جمهور منتخب و مستقر می‌گوید 4 میلیون نفر پشت درهای بسته مراکز اخذ رای ماندند و نتوانستند رای بدهند؛ از سوی دیگر معاون سیاسی وزیر کشور می‌گوید 3 میلیون نفر نتوانستند رای دهند و وزیر کشور هم می‌گوید یک میلیون نفر رای ندادند.

حبیبی خاطرنشان کرد: سؤال ما این است که مگر این آراء حق‌الناس نیست؟ بنابراین مجری انتخابات که دولت مستقر بود باید پاسخ بدهد برای ضایع کردن این حق‌الناس چه پاسخی دارد.

وی افزود: تاکنون چند نفر مسئولین دولتی و فرمانداران به خاطر تخلفات انتخاباتی دستگیر شدند. در صورت مشخص شدن تخلفات آنها، از دولت می‌خواهیم که سیاستی درپیش بگیرد تا مسئولین منصوب دولت، اهل تخلف نباشند.