پخش بیانات امام خامنه‌ای درباره «جورج سوروس» از تلویزیون مجارستان

 یک شبکه تلویزیونی در مجارستان بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری درباره «جورج سوروس»، میلیاردر آمریکایی و پدر انقلاب‌های رنگی را پخش کرد. 

مقام معظم رهبری در سخنرانی چند هفته پیش در در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین در اظهاراتی درباره «سوروس» گفت: «آن صهیونیست پول‌دار آمریکایی خبیث که گفت من گرجستان را با 10میلیون دلار توانستم زیر و رو کنم، در سال 88 هم با حماقت به این فکر افتاد که بر جمهوری اسلامی اثر بگذارد؛ با دیوار مستحکم اراده و عزم ملی برخورد کردند؛ امروز هم همین‌جور است».

«سوروس» رییس هیئت مدیره بنیاد سوروس و موسسه جامعه باز است که به دلیل نقشی که در انقلاب‌های نرم در کشورهای مختلف داشته به «پدر انقلاب‌های رنگی» معروف شده است. 

طبق گزارش پایگاه «اسرائیل‌نیوز»، شبکه تلویزیونی «MTVA» بیانات رهبر ایران درباره نقش «سوروس» در ناآرام‌سازی کشورها را پخش کرد.

مقام‌های مجارستان به دلیل حمایت‌های «سوروس» از گروه‌های جریان چپ در این کشور او را آماج حملات تند قرار داده‌‌اند. نماینده‌های پارلمان مجارستان، ماه گذشته قانونی را برای جلوگیری از فعالیت یک دانشگاه که مورد حمایت مالی «سوروس» است به تصویب رساندند.