اسماعیلی امروز در گفتوگو با فارس در اردبیل با اشاره به اولویتهای مجلس هشتم در سال جهاد اقتصادی، اظهار داشت: در سالی که به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده و در دهه پیشرفت و عدالت مهمترین بحث، ایجاد فرصتهای اشتغال جدید است که مجلس نیز به عنوان دغدغه تمام ملت این موضوع را مورد بحث و هدفگذاری قرار داده است.
وی ادامه داد: موضوع اشتغال دغدغه سران قوا و نظام است به طوری که دولت قرار بود ۲.۵ میلیون شغل را ایجاد کند.
اسماعیلی با انتقاد از روند کند ایجاد فرصت‌های اشغال در کشور، ابراز داشت: با گذشت هشت ماه از سال هنوز شاهد تحقق عینی مطالبات مردم و وعده‌های دولت نیستیم و انتظار داریم حداقل تا پایان امسال ۵۰ درصد وعده ۲.۵ میلیون اشتغال رئیس جمهور در کشورمان محقق شود.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود دغدغه ملت و عموم مردم جامعه را حفظ وحدت قوا و انسجام ملی توصیف کرد و گفت: با توجه به برخی از مشکلات و دغدغه‌ها نگرانی‌های مردم در برخی اختلاف نظرها و قوت گرفتن آن در رسانه‌ها، امیدواریم با همدلی و رفع برخی از سوء تفاهم‌ها زمینه عمران و آبادانی کشور بیش از گذشته در سایه وحدت و همدلی فراهم شود.
وی ادامه داد: تمام جریانات سیاسی باید با دوری از فضای غبار‌آلود و ناامید کننده به سمتی حرکت کنند تا فضای نشاط و امیدواری در جامعه بیش از گذشته رونق پیدا کند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی به جریان فتنه ۸۸ و رو در رویی آ‌ن با مقام ولایت اشاره کرد و گفت: جریان انحرافی نیز که در اطراف دولت دهم شکل گرفت، برگرفته از اندیشه انحرافی و فتنه‌ای است که در صدد دور زدن ارزش‌ها و مبانی اسلام و تبعیت نکردن از راه اصلی ولایت است.
اسماعیلی اظهار داشت: نظر ما این است که بین ما به عنوان نیروهای ارزشی با جریان انحرافی و فتنه، خط سرخی ایجاد شود که حایل بین خط هدایتگری و حمایت رهبری است.