آقای سخنگو! این نوشته خطاب به رئیس جمهور بوده است

سخنگوی دولت در نشست خبری روزگذشته خود گفت: «توصیه می‌کنم رئیس قوه قضائیه این نوع مباحث(موضوع حصر) را به سطح جامعه نکشاند و در جلسات شورای عالی امنیت ملی که خودش در آن عضو هست، مطرح کند.» درپاسخ ایشان باید گفت: آقای سخنگو! اشتباه شده؛ این نوشته خطاب به رئیس جمهور بوده است.

 

سخنگوی محترم دولت طوری درباره موضوع «حصر» و ضرورت طرح آن در شورای عالی امنیت ملی سخن گفته که گویی این رئیس قوه قضائیه بوده که در دوران تبلیغات انتخاباتی، موضوع «حصر» را در اجتماعات و مراسم مختلف، در حضور هواداران خود، ضرورت رفع حصر را مطرح کرده و حتی ازطرف خود درباره آن قول‌هایی داده است. 

 

جناب آقای نوبخت! اهالی زمین مدت‌هاست که می‌دانند این رئیس جمهور محترم بود که با طرح موضوع حصر در اجتماعات انتخاباتی، این مبحث را بارها و بارها به سطح جامعه ایران و حتی رسانه‌های بیگانه و غربی کشاند.

 

تصور ما این است که مطلبی که سخنگوی محترم دولت در این باره بیان داشته، درواقع تذکری داخلی از مجموعه دولت و از سر دلسوزی به رئیس جمهور بوده که سخنگوی محترم، پس از رویت آن، با تغییر عنوان، آن را درنشست خبری خود خطاب به رئیس قوه قضائیه مطرح کرده است! والّا کیست که نداند طرح موضوع حصر، مقوله‌ای است که رئیس جمهور محترم، از همان تبلیغات دورِ قبلی ریاست جمهوری، یعنی از حدود 5 سال پیش برای جلب آراءِ برخی افراد مطرح کرده و در دورِ دوم تبلیغات انتخاباتی خود به آن ادامه داده است؛ درحالیکه طی 4 سال گذشته خود رئیس شورای عالی امنیت ملی بوده و به گفته سخنگوی محترم دولت، جای طرح آن هم همانجا بوده است؛ نه در اجتماعات مربوط به تبلیغات انتخاباتی!