چرا بدون تصویب مجلس سند ۲۰۳۰را اجرایی کردند؟!

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بررسی سند ۲۰۳۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: در جلسه شورا که با حضور فانی وزیر سابق آموزش‌وپرورش، دانش آشتیانی وزیر کنونی این وزارتخانه و فرهادی وزیر علوم در روزهای اخیر برگزار شد، مباحثی مطرح و توضیحاتی ارائه شدند.

 

وی با بیان اینکه توضیحات ارائه‌شده از سوی آقایان قانع‌کننده نبود، افزود: اعضای حاضر در جلسه و بنده اشکالات فراوانی به این سند داشتیم از جمله این که علی‌رغم گفته دانش آشتیانی مبنی براینکه این سند الزام‌آور نیست اما شرایط پیرامونی ۲۰۳۰ و تعهداتی که در کنار آن صورت گرفته به‌نوعی برای ما الزاماتی ایجاد می‌کند وگرنه چه ضرورتی دارد که چنین توافقی انجام شود؟!

 

پژمان فر ادامه داد: از همه بدتر در حالی ادعا می‌کنند سند ۲۰۳۰ الزام‌آور نیست که وزارت آموزش‌وپرورش به‌صورت الزامی آن را به مدارس ابلاغ کرده است؛ اگر الزامی برای اجرای آن وجود ندارد چرا این سند ابلاغ می‌شود؟

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان اینکه تازه پس از تأکیدات مقام معظم رهبری این سند از دستور کار خارج شد، خاطرنشان کرد: چرا بدون تصویب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تنهایی چنین سندی را  اجرایی می‌کنند؟ این اقدام خلاف قانون است و ما حتماً آن را پیگیری خواهیم کرد.