بیداری اسلامی از برکات جمهوری اسلامی در منطقه است

 حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد شامگاه یکشنبه در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: دغدغه حضرت امام(ره) این بود که همه کارهای امت اسلامی باید برای خدا باشد. 

وی با اشاره به شخصیت والای حضرت امام(ره) افزود: از همان دوران کودکی از شخصیت بالایی برخوردار بود و از خردسالی همان روح الله بود. 

نماینده سابق تهران در مجلس نهم با بیان اینکه حضرت امام(ره) با تکیه بر خدا در مقابل طاغوت ایستادند خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با عزم و اراده پولادین مقابل تمام قدرت‌های شیطانی ایستادند و به همه ایستادگی را درس دادند. 

وی با اشاره به اینکه عمل صالح محصول انسان آراسته به ایمان و فضایل اخلاقی است، بیان کرد: جمهوری اسلامی عمل صالح حضرت امام(ره) است و با عمل صالح مومنان و شهیدان است که امروزه قادر به نفس کشیدن هستیم. 

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: یاوه‌گویی‌های آمریکا و ترامپ مسیر ما را مشخص نمی‌کند بلکه آن چیزی که مسیر ما را مشخص می‌کند ایمان است. 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک کلمه طیبه است، عنوان کرد: این کلمه مقدس از دو کلمه جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده است که این کلمات با بودن و حضور ولی فقیه عادل، شجاع، تسلیم در برابر خدا، ایستادن در برابر قدرت‌های دنیا و متواضع نسبت به بندگان خدا  معنا پیدا می‌کند. 

نماینده سابق تهران در مجلس نهم با اشاره به آثار جمهوری اسلامی در منطقه گفت: یکی از آثار و برکات جمهوری اسلامی در ایران همین بیداری اسلامی در منطقه است و فریادهای مظلومانه مردم بحرین ادامه فریادهای ایران در مقابل استکبار است. 

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است، گفت: رفاه عمومی و اقتصاد عمومی و پایا باید در جامعه به وجود آید و این نیاز به داشتن عزم قوی و  علم و دانش کافی می‌خواهد و با زمان کم حل نمی‌شود. 

ابوترابی‌فرد با اشاره به انقلاب درخشان اسلامی توسط حضرت امام(ره) گفت: اگر جمهوری اسلامی نبود کشور لبنان به نماد ایستادگی و مقاومت در جامعه اعراب تبدیل نشده بود و کشورهای عراق و یمن در مقابل دشمنان خود نمی‌ایستادند. 

وی از نامه تاریخی حضرت امام(ره) به حجاج ایرانی گفت و خاطرنشان کرد: اگر ابرقدرت‌ها در برابر دین ما بایستند ما هم با تمام قدرت در مقابل آنها می‌ایستیم. 

نماینده سابق تهران در مجلس نهم گفت: امام خمینی(ره) اول از همه بر جان و نفس خود مدیریت کرد و همین علت سبب شد که در قله انسانیت قرار گیرد و راه را برای یک انقلاب عظیم در عالم اسلام و منطقه هموار کند.