دولت باید برای هزینه 50 هزار میلیارد تومان درآمد حاملهای انرژی به مجلس پاسخگو باشد

گروه سیاسی- جبار کوچی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها یکشنبه گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد، گفت: 12 نماینده این طرح را امضا کرده و پیگیر اجرای آن هستند.

 

وی افزود: دولت با افزایش قیمت حاملهای انرژی سالانه 85 هزار میلیارد تومان درآمد دارد که این درآمد دولت از جیب مردم تامین می شود.

 

طراح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها افزود: طبق قانون هدفمندی یارانه ها، دولت باید 30 درصد درآمد حاصل از حاملهای انرژی را برای تولید، 50 درصد را برای یارانه نقدی و 20 درصد برای امورات دیگر هزینه کند اما این قانون به درستی اجرا نمی شود.

کوچکی نژاد افزود: دولت تنها 35 هزار میلیارد تومان از این رقم را بعنوان یارانه به مردم پرداخت می کند و از 30 درصد این رقم برای تولید، تنها 2 تا سه هزار میلیارد تومان را به بخش تولید می دهد.

وی تصریح کرد: تکلیف حدود 50 هزار میلیارد تومان از درآمد دولت ناشی از افزایش قیمت حاملهای انرژی معلوم نیست در کجا هزینه می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: دولت باید پاسخ دهد که این درآمدها را چه کار کرده و چرا یارانه بخش تولید را نداده و همچنین چرا کمتر از 50 درصد درآمد را به مردم پرداخت کرده است.

کوچکی نژاد گفت: بزودی گزارش تصویب طرح تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها در کمیسیون اقتصادی، به صحن مجلس ارائه می شود تا در صحن مجلس تعیین تکلیف شود.