بررسی مشکلات سپرده‌گذاران کاسپین با حضور سیف در کمیسیون اقتصادی

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با بیان اینکه در خصوص مشکل سپرده گذاران کاسپین در ماه‌های گذشته وارد این موضوع شده بودیم، گفت: در ابتدا استناد ما این بود که بانک مرکزی باید در خصوص کاسپین با شفافیت وارد شود و یک چارچوب مشخص را معین کند.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه با بانک مرکزی به توافق رسیدیم که بر اساس یک برنامه زمانبندی این موضوع در سال 96 پیگیری شود  و در نهایت در اردیبهشت ماه به سرانجام برسد، اظهار داشت: متأسفانه این کار صورت نگرفت و شاهد انجام شدن اقداماتی که بانک مرکزی قول داده بود، نشدیم.

 

وی ادامه داد: در ابتدای سال مجددا با بانک مرکزی جلسه گذاشتیم و برنامه عملیاتی آن‌ها را برای حل مشکل کاسپین درخواست کردیم و توافق کردیم که گزارش اقدامات خودشان را به کمیسیون ارائه دهند.

 

پورابراهیمی با بیان اینکه حدود 20 روزقبل بانک مرکزی گزارشی را فرستاد که این گزارش در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت و مطلوب هم نبود، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم جدیت بانک مرکزی برای حل مشکل کاسپین مقرر شد تا امروز(سه شنبه، 16 خرداد) جلسه‌ای بگذاریم و بررسی کنیم که چه اقداماتی را باید انجام دهیم.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه جمع بندی ما این بود که اگر بانک مرکزی ظرف چند روز آینده (تا همین امروز) اقداماتی را در خصوص موضوع کاسپین انجام نداد، به استناد ماده 236 به دلیل وجود اختلاف نظر بین عملکرد بانک مرکزی و مطالبه‌ای که از طرف سپرده گذاران مطرح شده این پرونده را به دستگاه قضایی ارجاع دهیم تا آنها مسئله را تشخیص دهند.

 

وی در پایان تأکید کرد: امروز جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار می‌شود و اگر کمیسیون به این گزارش رأی ندهد، پرونده به دستگاه قضایی می‌رود.