استخدام ۸۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران در مخابرات

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه پارلمان) سوال ملی نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری  اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

قاضی‌پور در این سوال از واعظی پرسید: چرا به وضعیت معیشتی، رفاهی و شغلی کارکنان شرکت مخابرات ایران که در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد، توجهی نمی‌کنید؟

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در جلسه علنی امروز خانه ملت به ارائه توضیحاتی درباره سوال مطرح‌شده پرداخت و اظهار داشت: گویا برخی دوستان هنوز باور نکردند که شرکت مخابرات ایران در تاریخ 18 آبان‌ماه 1388 بر اساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده و عملاً بر اساس قانون تجارت اداره می‌شود و اینکه سهامدارانش از بخش خصوصی هستند.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران دارای هیأت‌مدیره 5 نفره‌ای هست که تنها یک نفر از اعضای این هیأت توسط دولت انتخاب می‌شود یعنی 20 درصد هیأت‌مدیره متعلق به دولت است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: آنچه مربوط به وزارت ارتباطات است، مسائل فنی، سیاست‌گذاری‌های مختلف و تعرفه‌هاست و بنده مسئولیت همه این موارد را برعهده می‌گیرم اما آنها چه مربوط به مسائل پرسنلی است مانند حقوق و مزایا، وزارت ارتباطات آنها را دنبال می‌کند، ولی مسئولیت این موضوع با وزارت ارتباطات نیست.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: هیچکدام از کارکنان دولت تاکنون مقابل مجلس تحصن نکردند و ما به دلیل چابک‌سازی و جلوگیری از گسترش دولت، برخی از فعالیت‌های دولت را به بخش خصوصی واگذار کردیم، بر این اساس شرکت‌هایی می‌آیند و در مناقصه‌های ما شرکت می‌کنند و برنده می‌شوند، اما کارمندان بخش خصوصی از دولت تقاضا می‌کنند که استخدام دولت شوند، ولی ما نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

وی همچنین گفت: همه حقوق کارکنان شرکت مخابرات بر اساس طبقه‌بندی مشاغل و آنچه که دولت معین کرده در حال انجام است، قوانین و مقررات قانون کار بر شرکت مخابرات ایران حاکم است و ما درباره طبقه‌بندی مشاغل با وزارت کار هماهنگی‌هایی انجام داده‌ای که بررسی می‌کنند و ما امیدواریم هرچه زودتر این کار را بتوانیم انجام دهیم.

وزیر ارتباطات در ادامه سخنانس متذکر شد: در چند سال گذشته شرکت مخابرات ایران، 800 نفر از فرزندان خانواده‌های معزز ایثارگران را استخدام کرده است، موضوع بیمه تکمیلی و خدمات درمانی کارکنان این شرکت نیز در حال انجام است و ابلاغ شده قرارداد مستقیم با آنها بسته شود.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در روستاهای بالای 10 خانوار در کشور تلفن وجود دارد و در روستاهای بالای 20 یا 30 خانوار هم تلفن به منازل آنان کشیده شده است و در بیش از 27 هزار روستا در کشور نیز اینترنت داریم.