تروریستها در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند

حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه  چهارشنبه و در ضیافت افطار با اهالی فرهنگ و هنر، با بیان اینکه هنرمندان رابطه انسان ها با یکدیگر و انسان با طبیعت و خالق را با زبان هنر شکل می دهند، گفت: دین اسلام، دین هنر سخن گفتن با خداست و چگونه عبادت و مناجات کردن را به ما می آموزد.

رییس جمهور افزود: هنر به ما می آموزد که چگونه با خدا و هم نوعان خود فارغ از هر قومیت، زبان و ملیت سخن بگوییم. علم و هنر، مرز نمی شناسد و ما با هنر زنده و پویا هستیم. دین اسلام، دین هنر بوده و اساس قرآن برپایه هنرمندی است. افتخار ما این است که قرآن همواره زنده و معجزه جاودانه ما است.

وی با اشاره به اینکه در 29 اردیبهشت حماسه بسیار بزرگی در کشور آفریده شد که همه مردم در خلق آن سهیم بودند، اظهار داشت: البته هنرمندان ما بیش و پیش از دیگران در این صحنه فعال بودند که از آنها صمیمانه تشکر می کنم.

رییس شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: جوانان ما در سراسر کشور در دوران انتخابات هنر آفریدند، سینماگر و صاحب طنز و هنر شدند و با موبایل هایشان با مردم کشورمان و جهانیان سخن گفتند و باید گفت انتخابات هنر را در کشور مردمی کرد و گسترش داد.

روحانی تصریح کرد: آنکه در انقلاب دمکراسی و مردم سالاری دینی را به ما آموخت امام(ره) بود و بزرگترین مظهر مردم سالاری و دمکراسی نیز خانه ملت و مجلس شورای است و دور از انتظار هم نیست که این دو هزینه و دین حماسه بزرگ 29 اردیبهشت را بپردازند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد:  تروریسم روبروی فرهنگ و هنر و زبان او گلوله و خشونت است. هدف تروریسم از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی ملتی است که از روز اول پیروزی انقلابش قربانی ترور بوده و از همان روز اول در برابر تروریسم ایستاده و مبارزه کرده و حتی ملت های بزرگی را در برابر تروریسم نجات داده و طبیعی است که امروز هم باید بهای این ایستادگی خود را پرداخت کند.

وی گفت: مطهری ها و بهشتی ها کشته فکر و آزاداندیشی خود بودند و ملت ما اگر امروز در کنار مرقد مطهر امام راحل و آموزگار مردم سالاری و یا در کنار خانه ملت، شهیدانی را تقدیم می کند بخاطر این است که اهل خشونت نبوده و طرفدار مردم سالاری و صندوق رأی است و این ملت با زبان فرهنگ و هنر راه مقاومت و ایستادگی خود را پاس می دارد.

رییس جمهور اضافه کرد: بی تردید از امروز ملت ما مقاوم تر و پرشورتر از همه روزهای گذشته در برابر خشونت و ترور می ایستد؛ این ملت بزرگ و همه ملت های آزاده جهان در برابر افراطی گری و خشونت ایستادگی خواهند کرد.

روحانی اظهار داشت: در طول سال های گذشته هر روز و هر روز این تروریست ها به فکر ورود به کشورمان و ضربه زدن به ملت بزرگ ایران بودند و ده ها بار تلاش شان ناموفق و ناکام ماند و امروز هم اگر می خواستند وارد حرم امام راحل شوند و یا وارد مجلس شورای اسلامی شده و در برابر نمایندگان ملت از سلاح خود استفاده کنند باز هم ناموفق بودند.

رییس جمهور تصریح کرد: تروریست ها باز هم در برابر ملت منسجم، قهرمان و دلاور ایران که زبان، فرهنگ، هنر و بیداری جوانانش را پاس می دارد و راه مقاومت و ایستادگی را شناخته و در پیش گرفته، ناموفق خواهند بود.

روحانی خاطر نشان کرد:  ما به شما و شما به دولت اعتماد کرده و خواهید کرد. ما در کنار هم حماسه آفریدیم و در کنار هم و دست در دست یکدیگر با بازوانی پرتوان و قدم هایی استوار راه مان را برای رسیدن به اهداف بلند ملی خود ادامه می دهیم؛ راه ما امنیت، آزادی، آرامش و پیشرفت کشور است و باید هنر و فرهنگ مان را در این مسیر بکار بگیریم.

رییس جمهور تأکید کرد: گوش های شنوا و چشم های بینای فراوانی در میان مردمان و جوانان این سرزمین وجود دارد و باید از همه توان و استعداد موجود برای ساختن ایرانی آبادتر و آزادتر استفاده کنیم و یقینا خدا نیز در مسیر رسیدن به این هدف یار و پشتیبان ما است.

پیش از سخنان رییس جمهور چند تن از اهالی فرهنگ و هنر به نمایندگی از هنرمندان حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون موضوعات و مسائل مختلف فرهنگ و هنر کشور پرداختند.