نقش آمریکا، انگلیس، عربستان، منافقین و رژیم صهیونیستی در حادثه تروریستی دیروز/ بررسی حادثه در کمیسیون امنیت ملی مجلس

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار افکار نیوز، با اشاره به حادثه تروریستی دیروز مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل گفت: در طول سالهای گذشته دشمنان قسم خورده نظام تلاش داشتند تا با اقدامات تروریستی ایران را نا امن کنند اما با تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سپاه همه توطئه های آنها خنثی شد.

به گزارش افکار نیوز، وی با بیان اینکه این حادثه تروریستی از نظر نظامی فاقد ارزش است، گفت: به رگبار بستن مردم بی گناه و غیرنظامیان  آن هم در یک اداره و یا سر خیابان، چندان ارزش اطلاعاتی و امنیتی برای تروریست ها ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تروریست ها اجیر شده برخی کشور ها از جمله آمریکا، انگلیس، عربستان، رژیم صهیونیستی و حتی منافقین هستند، گفت: در ماههای گذشته مقامات آمریکا و انگلستان ترددهایی به منطقه داشته و حتی حاکمان آل سعود بعد از این ترددها اظهارات تحریک آمیزی داشتند که همگی نشان می داد این کشورها، در تلاش بودند تا با استفاده از عوامل فریب خورده ایران را نا امن کنند.

کریمی قدوسی در همین راستا با اشاره به سفر «ترزا می» نخست وزیر انگلیس و همچنین سفر ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان در یک فاصله زمانی 2 هفته ای به عربستان گفت: نخست وزیر انگلیس در اواسط فروردین امسال به  عربستان سفر کرد و با مقامات این کشور از جمله «محمد بن نایف» ولیعهد سعودی دیدار داشت. همچنین ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اولین سفر خارجی خود بعد از ریاست جمهوری، روز شنبه 30 اردیبهشت وارد ریاض پایتخت عربستان شد و با همه مقامات این کشور دیدار داشت.

وی با اشاره به قرارداد 460 میلیارد دلاری آمریکا با عربستان که 110 میلیارد آن به خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی اختصاص دارد،افزود: بعد از این سفرها و دیدارها، وزیر خارجه رژیم عربستان گفته بود که ایران به خاطر دخالت و حمایت از تروریسم در منطقه باید تنبیه شود. همچنین وزیر جنگ این رژیم گفت که ما نبرد را به داخل ایران می کشانیم.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه همه این اقدامات برای انجام عملیاتهای تروریستی در ایران بود، تصریح کرد: حادثه تروریستی در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی از جمله نتایج این سفرهای نخست‌وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا به منطقه است. ما معتقدیم که این سفرها و به دنبال آن حوادث در ایران و منطقه ارتباط مستقیم  دارد.

کریمی قدوسی با اشاره به نقش منافقین در ایجاد نا امنی در داخل ایران افزود: آمریکا، انگلیس، عربستان و رژیم صهیونیستی علاوه بر بهره گیری از گروهک تروریستی داعش از منافقین هم استفاده می کنند.  

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسات خود به بررسی این حادثه تروریستی و نقش آمریکا،انگلیس، رژیم صهیونیستی، عربستان و منافقان در آن خواهد پرداخت، گفت: قطعا در آینده نزدیک در خصوص نقش این کشورها و تلاش آنها برای نا امن کردن ایران اطلاع رسانی خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حاکمان نامشروع آل سعود و سلطه گران آمریکا و انگلیس بدانند نظامی که پشتوانه مردمی دارد، قطعا از امنیت بالایی هم برخوردار خواهد بود. امنیت ایران مرهون تلاشهای زیاد نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، سپاه پاسداران و کمک ها و حمایت های مردمی است و با اینگونه حرکات کور، خدشه ای به امنیت ایران وارد نخواهد شد.