نقش مخرب عربستان در ایجاد نا امنی های منطقه/ تروریست ها از سوی عربستان حمایت مالی می شوند

گروه سیاسی- کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل و حمایت عربستان از تروریست ها گفت: عربستان در 40 سال گذشته اشتباهات زیادی در عرصه سیاست خارجی داشت که حمایت از صدام حسین یک نمونه از آن است.

 

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس، رژیم آل سعود به حزب بعث کمک مالی و معنوی می کرد و آنقدر به این سیاست اشتباه ادامه داده تا همین صدام به کویت و عربستان حمله کرد.

 

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان در پاکستان و افغانستان هم دچار اشتباه شده، افزود: اشتباه اخیر عربستان هم، سازش با اسرائیل و همراهی با سیاست آمریکا و تامین منافع آمریکا در منطقه است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه عربستان بزرگترین حامی مالی داعش در منطقه است، افزود: داعش یک گروه تکفیری است. خاستگاه گروه داعش همان وهابیت است که در عربستان فعالیت دارند و به همین دلیل عربستان از نظر سیاسی، مالی، رسانه ای و معنوی از داعش حمایت می کند.

وی با اشاره به حمایت های عربستان از گروهک منافقین گفت: ترکی الفیصل رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی این کشور، اعلام کرد که ما از منافقین حمایت کردیم و حتی مقامات این کشور در نشست سالانه مجاهدین خلق شرکت می کردند.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست عربستان جلب رضایت آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است، تصریح کرد: کشتار هزاران نفر از مردم یمن و مسلمانان در دیگر کشورها در همین راستاست.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه عربستان از باتلاق یمن سالم بیرون نخواهد آمد، افزود: عربستان اخیر کشور قطر را به حمایت از تروریست ها متهم کرد این در حالی است که همه میدانند عربستان بزرگترین حامی و پشتیبان صدام و منافقین بوده و در حال حاضر هم از داعش و برخی از گروهای تروریستی همچون القاعده حمایت کرده و می کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری امن است که این امنیت را مدیون تلاشهای نیروهای انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سپاه است، گفت: ایران حامی صلح جهانی و برقراری امنیت در منطقه و جهان است و به همین دلیل به به توافقات بین المللی احترام می گذارد اما عربستان بارها در امور داخلی کشورها از جمله لبنان، سوریه، عراق و یمن دخالت کرده و برای ایجاد نا امنی از تروریست ها حمایت می کند.

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقامات عربستانی از جمله  وزیر جنگ این رژیم مبنی بر اینکه ما نبرد را به داخل ایران می کشانیم، تصریح کرد: اینگونه مواضع نشان می دهد که عربستان در امور دیگر کشورها دخالت می کند.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حملات تروریست ها را بی پاسخ نخواهد گذاشت، گفت:  قطعا این اقدامات بی پاسخ نخواهد بود و تا نابودی داعش ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی نقش مخرب عربستان در منطقه، ایجاد ناامنی در کشورها و حمایت از تروریسم را بررسی خواهد کرد.

در پی حمله تروریست های داعش به حرم امام راحل و ساختمان مجلس در روز چهارشنبه 17 نفر شهید و حدود 40 نفر مجروح شدند.