همکاری سازمان تروریستی منافقین با داعش

 لارپوبلیکا نوشت: «گروه تروریستی در تهران روز چهارشنبه گذشته عملیات تروریستی انجام دادند و به نظر می‌رسد سازمان مجاهدین خلق به داعش پیوسته است.»

به گفته وزیر اطلاعات ایران، نیروهای امنیتی با کشف یک شبکه تکفیری مانع از پیوستن هزاران جوان از طریق تلگرام به داعش شده‌اند.

حسن روحانی در واکنش به حملات تروریستی در تهران گفت که وقایع روز گذشته «چهارشنبه» اراده ملت ایران در مبارزه با تروریسم و افراط و خشونت را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

روزنامه لاستمپا نیز نوشت: روز «چهارشنبه» تهران پس از سال‌ها هدف دو حمله همزمان تروریستی واقع شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان مجاهدین خلق ایران که یک سازمان مارکسیست اسلامی بود، در همدستی با صدام حسین حملات تروریستی خونباری را در ایران انجام داده بود.

این روزنامه افزود: هر چند در سال‌های گذشته تروریسم در قالب گروه جندالله در استانهای جنوبی ایران اقدامات خرابکارانه انجام داده بود، اما گروه‌های تروریست تاکنون به تهران نرسیده بودند. داعش عادت دارد که تمامی اقدامات تروریستی دنیا را به خود نسبت بدهد و مسئولیت این حمله را نیز برعهده گرفته است. اما مسئله این است که تروریست‌های سلفی تاکنون در مناطق مرکزی ایران فاقد حمایت مردمی و فاقد زیرساختارهای لجستیکی بوده‌اند.