حمایت نماینده آمریکایی از حادثه تروریستی در ایران

«دانا روهراباچر» نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا ضمن بیان اینکه حمله تروریستی داعش در ایران «اتفاق خوبی» است پیشنهاد می‌دهد که آمریکا باید از گروه داعش پشتیبانی کند.

 

استدلال این مقام آمریکایی برای پشتیبانی دولتش از داعش و حمله تروریستی به این ایران تکرار اتهامات بی‌اساس همیشگی نقض حقوق بشر و جرائم جنگی است.

 

او در ادامه استدلال خود از پشتیبانی آمریکا از داعش مدعی است که هم‌اکنون داعش به حزب‌الله در سوریه و به ایران حمله می‌کند، به نظرم دونالد ترامپ در جنگ بین این سازمان‎های تروریستی باید از گروه داعش پشتیبانی کند.

 

پایگاه «تینک‌پروگرس» در نقد استدلال این نماینده آمریکایی، خود مدعی است: منطق «روهراباچر» در پشتیبانی آمریکا از داعش با مشکلاتی مواجه است چرا که گسترش و قدرت‌یابی داعش در خاورمیانه دربرگیرنده منافع آمریکا نیست، آمریکا هم‌اکنون فعالانه در حال مبارزه با داعش و به حاشیه‌راندن آن در منطقه است، بنابراین حمله تروریستی داعش به ایران اصلا اتفاق خوبی نیست.

 

این پایگاه خبری همچنین با اشاره به سیاست‎های متناقض دونالد ترامپ در خاورمیانه و مبارزه شعاری دولت آمریکا با گروه داعش می‌افزاید: این اظهارات «روهراباچر» این گمان را تقویت می‌کند که احتمالا سازمان‎های اطلاعاتی آمریکا با گروه داعش همدستی دارند درحالی که نیروهای ارتش در حال مبارزه با این گروه تروریستی هستند.

 

«تینک‌پروگرس» در ادامه از این نماینده جمهوریخواه می‌خواهد که اگر اطلاعاتی در این زمینه دارد منتشرکند.