عربستان داعش را مأمور حمله به مجلس کرد

ابوالفضل حسن‌بیکی با اشاره به اینکه وزیر خارجه عربستان صریحا اعلام کرده بود که ما در آینده‌ای نزدیک به ایران ضربه خواهیم زد، گفت: آن‌ها داعش را مأمور حمله به مجلس کرده‌ بوده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه تروریست‌های داعش هنگام حمله به مجلس فکر نمی‌کردند که آن مکان دارای چند لایحه حفاظتی باشد، بیان داشت: استنباط آنها این بود که به راحتی می‌توانند وارد پارلمان شوند و فاجعه ایجاد کنند اما نتیجه کار آنها را غافلگیر کرد.
 
 
حسن‌بیکی ادامه داد: علاوه بر اظهارات سخیفانه وزیر خارجه عربستان دلیل دومی وجود دارد که نشان از کسب مأموریت‌ آن‌ها از سوی عربستان دارد چرا که هویت این چند نفر بعد از هلاکت شناسایی شد و کاشف به عمل آمد که اینها در چند لایه داخلی، مرزی، خاک عراق، سوریه و رقه حضور داشتند.

 

وی با بیان اینکه آنها علاوه برآموزش عقیدتی در عربستان، در اردن آموزش‌های نظامی دیده بودند، بیان داشت: سوابق به دست آمده از این تروریست‌ها نشان داد که از ناحیه عربستان سعودی آموزش دیده بودند و آن فردی که رابط این‌ها بود از قبل توسط وزارت اطلاعات، سپاه و قرارگاه برون مرزی قدس شناسایی شده بود.

 

حسن‌بیکی خاطرنشان کرد: برخی از این افراد 14 ماه قبل از ایران خارج شده و در رقه زیر نظر ارتش عربستان آموزش‌های مختلف دیده بودند.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: بعد از این حادثه صد نفر از عوامل وابسته به داعش دستگیر شدند و  رهبرای فکری آنها هم در کشورهای همسایه شناسایی شده‌اند که آنها هم به زودی نابود خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه عربستان مادر تروریست‌ها و آمریکا پدر آنهاست، تأکید کرد: امروز همه هزینه‌های داعش نو و گروه‌های تروریستی از طریق عربستان تأمین می‌شود.

 

حسن‌بیکی با تأکید بر اینکه فرماندهی تروریست‌ها با آمریکاست، اظهار داشت:  آمریکا جنگ‌های نیابتی را برای حضور در منطقه و به آشوب کشیدن آن طراحی کرده که داعش نمونه بارز آن است.